رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان دماوند با اشاره به ورود عشایر به شهرستان دماوند گفت: با همکاری اداره منابع طبیعی در شهرستان دماوند توانسته‌ایم ورود دام‌های غیرمجاز به منطقه را به صفر برسانیم.
کد خبر: ۴۵۱۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵ 01 July 2017
عباس میرزاکریمی با تأکید بر تلاش اداره محیط زیست شهرستان دماوند در حفاظت از آثار ملی اظهار داشت: با توجه به آغاز تعطیلات تابستانی شاهد حضور گردشگران زیادی در شهرستان دماوند هستیم که وظیفه ادارات مختلف از جمله اداره حفاظت محیط‌زیست را برای حفاظت از آثار ملی بیشتر کرده است.
 
وی ادامه داد: یکی از نکات بسیار مهِمی که این مسافران باید به آن توجه کنند، روشن نکردن آتش در مراتع و فضاهای طبیعی و جلوگیری از آتش‌سوزی در این مناطق است که تقاضا می‌شود در مکان‌های مشخص شده آتش روشن کرده و بعد از اتمام کار آتش را خاموش کنند.
 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند بیان کرد: لازم به ذکر است که تمهیدات بسیار خوبی از سوی فرماندار شهرستان دماوند و سایر مبادی زی‌ربط صورت گرفته است، و ستاد بحران پیشگیری از آتش‌سوزی نیز با همکاری هلال احمر، منابع طبیعی، شهرداری‌ها، آتش‌نشانی‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد تشکیل شده است.
 
میرزاکریمی تصریح کرد: خوشبختانه امسال شاهد نزولات بارانی بسیار خوبی بودیم که این موضوع سبب شده است تا شاهد پوشش گیاهی بسیار غنی به ویژه در منطقه میانبند و کوه سفید و سایر مناطق تحت حفاظتی شهرستان دماوند شاهد باشیم.
 
وی با بیان اینکه زباله عامل بسیار مهّمی در از بین بردن محیط زیست است گفت: زباله ریختن در مناطق طبیعی ضربه‌های بزرگی به از بین رفتن این مناطق می‌زند؛ البته امروزه نسبت به گذشته دپو زباله و پخش آن در مناطق مختلف طبیعی بسیار کمتر مشاهده می‌شود که جای تقدیر و تشکر دارد.
 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند با بیان اینکه حفظ محیط زیست طبق اصل 50 قانون اساسی وظیفه همگان است تأکید کرد: هر انسانی باید در طبیعت حافظ محیط زیست باشد تا شاهد از بین رفتن این آثار ملی نباشیم.
 
میرزاکریمی در پایان با اشاره به وجود عشایر در شهرستان خاطرنشان کرد: با ورود عشایر به شهرستان دماوند، موضوع دام‌های غیرمجاز بسیار قابل اهمیت خواهد بود، که با همکاری اداره منابع طبیعی در شهرستان دماوند توانسته‌ایم آن را به صفر برسانیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار