مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه گفت: سالیانه ۱۰ هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر در استان کرمانشاه تولید می‌شود.
کد خبر: ۴۵۱۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵ 01 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،علی‌اشرف آزادی  با اشاره به تولیدات دامی و صنایع دستی عشایر در استان کرمانشاه، اظهار داشت: سالیانه 10 هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر در استان کرمانشاه تولید می‌شود.

مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه از تولید 30 درصد پروتئین استان کرمانشاه توسط عشایر خبر داد و گفت: سالانه 24 هزار و 500 کیلو شیر و 10 هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر استان تولید می‌شود.

آزادی افزود: جمعیت عشایری استان کرمانشاه بیش از 14 هزار خانوار است که 80 هزار نفر جمعیت دارند.

 وی با بیان اینکه عشایر استان کرمانشاه با دراختیار داشتن یک میلیون و پانصد هزار واحد دامی  نقش مهمی در تامین نیازهای استان دارند عنوان کرد: این بخش از جامعه نیازمند خدمات فرهنگی، آموزشی و بهداشتی بسیار بیشتری هستند.

مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه اظهار داشت: هم اکنون عشایر استان در مناطق عشایری استان کرمانشاه و مناطق ییلاقی استانهای همدان، لرستان و کردستان  حضور دارند و سالانه با تولید بیش از 10 هزار تن گوشت قرمز، 24500 تن شیر و 600 تن روغن حیوانی نقش موثری در اقتصاد استان ایفا می‌کنند. 

 آزادی اظهار کرد: بیش از 21 هزار و 900 قطعه انواع صنایع‌ دستی  نظیر چیخ، گلیم، جاجیم و دوار توسط عشایر تولید می‌شود که این تولیدات بیشتر به مصرف خود عشایر رسیده و مازاد آن در بازار عرضه می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار