معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو فردا با سفر به جهرم از روند اجرای سامانه نسخ الکترونیک دانشگاه علوم پزشکی جهرم بازدید می کند.
کد خبر: ۴۵۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵ 08 June 2015
تابناک فارس به نقل از خبرگزاری صداو سیما: سامانه نسخ الکترونیک دانشگاه علوم پزشکی جهرم، دهم اردیبهشت ماه در سفر رییس جمهور به استان فارس و با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راه اندازی شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گفت: به علت فراهم بودن زیرساخت‌های اولیه در دانشگاه، اجرای این طرح در شهرستان جهرم به‌عنوان یکی از دو مرکز پایلوت در سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت به تصویب رسید.

نیکو سیر افزود: در این طرح، پزشکان به‌ جای نسخه دستی، نسخه ثبت ‌شده رایانه‌ای را به داروخانه‌ها و مراکز پاراکلنیک ارسال می‌کنند.

در طرح سامانه نسخ الکترونیک، سوابق بیمار و همه اطلاعات دارویی به ‌روز در دسترس پزشک قرار می گیرد و در صورت وجود تداخلات دارویی در نسخه های تجویزی، پزشک از این تداخلات آگاه می‌شود.

همچنین با اجرای این طرح دیگر نیازی به گرفتن و تمدید دفترچه بیمه نیست و هر فرد با داشتن کد ملی، شناسه و رمز عبور اختصاصی، قادر به دسترسی به ‌تمامی اطلاعات درمانی و بیمه‌ای، پرونده الکترونیکی و داروهای مصرفی خود است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار