داورجشنواره «شعر رضوی آذری»:
داور بخش بین‌الملل جشنواره «شعر رضوی» به زبان ترکی آذری گفت: این جشنواره با 12 سال سابقه توانسته فرصتی را برای آشنایی و دوستی بین شاعران هم زبان و ترک ایجاد کند.
کد خبر: ۴۵۲۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷ 03 July 2017
به گزارش تابناک رضوی، مصطفی قلی‌زاده علیار، یکی از داوران بخش بین‌الملل جشنواره «شعر رضوی» به زبان ترکی آذری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فرهنگ رضوی اظهار کرد: این جشنواره پس از گذشت 12 سال توانسته فرصتی را برای آشنایی و برقراری دوستی بین شاعران هم‌زبان و ترک فراهم کند.
وی افزود: امروز شاهد ارتباط و دوستی شاعران ترک زبان ایران ، آذربایجان ، نخجوان ، ترکیه ، آلمان و کرکوک هستیم که همین دوستی ها بستری برای تعاملات و تبادلات فرهنگی فراهم کرده است.

این داور بخش بین‌الملل جشنواره «شعر رضوی» در خصوص فعالیت‌های خود بیان کرد: شعر و پژوهش، روزنامه نگاری، منتقد ادبی و داور دو دوره از جشنواره ی بین المللی شعر رضوی از جمله زمینه‌های فعالیت بنده است؛ از جمله تالیفاتم نیز می‌توان به کتاب «دعبل خزاعی؛ شاعر دار بر دوش» اشاره کرد.
وی تصریح کرد: بنده از همان نخستین دوره یعنی سال 1384 که با این جشنواره آشنا شدم، همه ساله در آن حضور دارم که داوری بخش بین المللی دو دوره از آن را نیز برعهده داشتم.
یادآوری می شود؛جشنواره «شعر رضوی» به زبان ترکی آذری به میزبانی ارومیه در دهه کرامت برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار