استاندار خراسان جنوبی گفت: باید بستر حضور عموم مردم در اماکن و باغ های تاریخی خراسان جنوبی فراهم شود.
کد خبر: ۴۵۲۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲ 03 July 2017
سید علی اکبر پرویزی پیش از ظهر یکشنبه در بازدید از باغ تاریخی شوکت آباد و عمارت روستای امیرآباد بیان کرد: باید مرمت و حفظ عمارت شوکت آباد و توسعه و افزایش سطح زیرکشت این باغات یه عنوان اولویت ها مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نگهداری از باغ ها و اماکن تاریخی بسیار حائز اهمیت است، گفت: باید کمیته ای متشکل از چند دستگاه مانند استانداری، میراث فرهنگی و دانشگاه بیرجند مشکلات حقوقی این باغ ها را شناسایی و رفع کنند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: بعد از مرمت و بازسازی این اماکن نیز باید گروهی برای نگهداری از آن ها مشخص شده  تا زمینه جذب گردشگر نیز فراهم شود.

پرویزی با تاکید بر اینکه باید زمینه استفاده عموم مردم از باغ های تاریخی استان فراهم شود، گفت: همچنین باید هر چه سریع تر میراث فرهنگی تکلیف باغ امیرآباد را مشخص کرده تا زمینه حضور مردم نیز فراهم شود.

وی با اشاره به مشکلات زیرساختی این اماکن بیان کرد: باید طی چند روز آینده، گاز رسانی به باغ شوکت آباد به نتیجه نهایی ختم شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه امید است در سال جدید مشکل تخصیص باقیمانده اعتبارات باغ شوکت آباد مرتفع شود، گفت: همچنین باید از ظرفیت دانشگاه بیرجند برای ترمیم باغ و عمارت امیرآباد استفاده شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار