رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان گفت: استان کرمان حدود ۲۱ درصد استخراج معدنی کل کشور را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۴۵۲۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶ 03 July 2017
مهدی حسینی‌نژاد یکشنبه شب در مراسم افتتاح پنجمین نمایشگاه بین‌المللی معدن در کرمان اظهار داشت: استان کرمان با ۵.۸ میلیارد تن ذخایر شناخته شده معدنی و با استخراج سالانه ۶۳ میلیون تن انواع مواد معدنی حدود ۲۱ درصد استخراج کل کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: بیش از ۳۶ درصد حقوق دولتی وصولی کشور در استان کرمان است و از مجموع ذخایری که در استان کرمان شناسایی شده است ۸۳.۵ درصد آن مربوط به چهار ماده معدنی مس، آهن، کرومیت و زغالسنگ است که معادن استان کرمان ظرفیت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاران است.

وی با اشاره به تکمیل ارزش افزوده حوزه معادن و صنایع معدنی با ایجاد صنایع فرآوری در استان، تصریح کرد: در زمینه ذخایر بالای استان پروژه‌هایی تعریف شده است که در حوزه آهن یکی از استان‌های پیشرو در تولید آن خواهیم بود و همچنین در زمینه فولاد به قطب فولاد تبدیل می‌شویم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان تصریح کرد: در حال حاضر تولید ۳۲ میلیون تن کنسانتره و ۲۸ میلیون تن گندله، ۱۰ میلیون تن آهن اسفنجی و ۱۰ میلیون تن شمش در استان کرمان در دستور کار قرار دارد تا افق ۱۴۰۴ حدود ۱۱ میلیون تن فولاد کشور در کرمان تولید خواهد شد.

حسینی نژاد به تکمیل زنجیره های تولید مس اشاره و بیان کرد: برنامه این است که تولید ۲۰۰ هزار تن فروکروم در استان داشته باشیم که فاز اول آن با ۶۰ هزار تن فروکروم به زودی در استان افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت بسیار خوبی در حوزه صنایع معدنی استان داریم، تصریح کرد: برای نخستین‌بار بیش از ۴۶ هزار کیلومترمربع در قالب ۲۵ پهنه بزرگ اکتشاف تعریف کردیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان از واگذاری بیش از ۱۹ پهنه معدنی به سرمایه‌گذاران خبر داد و افزود: پهنه‌های معدنی دیگر استان نیز در حوزه اکتشاف آماده واگذاری است.

حسینی نژاد با بیان اینکه نباید بحث خام‌فروشی را در استان داشته باشیم، اضافه کرد: صنایع مادر استان شکل گرفته و نیاز است که شرکت‌های پایین دستی و خدماتی راه‌اندازی شود و سرمایه گذارانی که در این حوزه ورود کنند از آنها حمایت کنیم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار