فعالان محیط زیست در هفته دوم تیرماه هم قرارهای سبز متنوعی برای حفظ محیط زیست در سراسر کشور برگزار کردند.
کد خبر: ۴۵۲۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰ 03 July 2017
جمعیت پژواک طبیعت در پارک دانشجوی تهران اقدام به جمع آوری فیلتر سیگار کردند که با تشکر پاکبانان و استقبال  مردم همراه بود. این گروه محیط زیستی یازدهمین برنامه  خود را در تنگه واشی برگزار خواهد کرد که این برنامه به فرهنگ سازی بین گردشگران  و جمع آوری زباله  اختصاص دارد.
 
انجمن نهضت سبز زاگرس در یاسوج روزی شاد برای مادران رقم زد. این گروه  به برگزاری جشنی خدا پسندانه همراه با موسیقی زنده در سرای سالمندان آرامش یاسوج اقدام کردند که این برنامه با هدف سرکشی و جذب اقلام مورد نیاز این مرکز بود.
 
در خرم آباد لرستان هم  رونمایی از تابلو بوستان شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو  همراه با اجرای مانور امداد و نجات(حمل مصدوم از ارتفاع به پایین)، و همچنین اهدای تندیس به فعالان محیط زیست و آتش نشانان توسط انجمن سبز اندیشان لرستان برگزار شد.
 
اعضای گروه سبزاندیشان طبیعت تالش با همکاری مدیریت پسماند شهرداری تالش به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب برنامه پاکسازی ساحل قرق تالش را با هدف ایجاد فرهنگ محیط زیستی و رها نکردن زباله در طبیعت انجام دادند. در گیلان همچنین فعالان و هنرمندان زیستی، انتخاب طرح پرفورمنس «نجات زمین» را در هشتمین دوره جشنواره تئاتر  خیابانی شهروند لاهیجان انجام دادند و از بین ۳۱۰ طرح رسیده به دبیرخانه هشتمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان، پس از ارزیابی، ۷۵ طرح و ایده در بخش مسابقه معرفی شدند.
 
انجمن پاژین در سردشت در مراسم ۷ تیر سردشت به مناسبت سالگرد بمباران شیمیایی سردست (اولین شهر قربانی بمباران سردشت) شرکت کرد. در این مراسم تعدادی از اعضای پاژین به صورت نمادین مسیر را با دوچرخه پیمودند و در انتها  سه نهال بلوط را به بازماندگان این بمباران اهدا کردند.
 
در بهبهان نیز دیدار مؤثر در راستای ارتباط با جوامع بومی و محلی صورت گرفت که با  اهدا لوح تقدیر به رمضان صحرایی همراه بود. پلنگ نزدیک به پنجاه راس از دام های وی را  در روستای پشکر منطقه شکار ممنوع بدیل بهبهان تلف کرد  اما او هیچگونه آسیبی به پلنگ نرساند.
 
انجمن حامیان طبیعت زاگرس ممسنی هم  در ۶۷ مین برنامه خود  اقدام به برگزاری کاشت نهال یادبود برای بردیا قاسمی و  آبیاری کنار و تاگ و کاشت نهال برای زادروز ماهان لشکری کردند.
 
در کاشمر اهداء ویلچر در روستای محمدیه با همکاری نمایندگان آرتوان و موسسه زادسرو ترشیزو به همت دانش آموزان دبیرستان عفاف کاشمر و دبستان نژادغلام محمدیه و خیرین انجام شد.
 
همچنین در خرم آباد لرستان اعضای انجمن مردم نهاد بلوط بان به منظور نجات بچه ماهی های گرفتار شده در رودخانه در حال خشک شدن تیره شهرستان دورود  در محل  این رودخانه  حاضر شدند و  موفق به زنده گیری حدود ده هزار بچه ماهی  شدند، پس از این برنامه بچه ماهی ها  در منطقه سرچشمه دورود رها سازی شدند.
 
در ایلام نیز، پاک سازی پارک سراب با همت انجمن بانوان طبیعت دوست آبدانان ایلام برگزار شد. تشکل مردم نهاد پاکسازان طبیعت فارس نیز در راستای برنامه های هفتگی خود با همت و حضور سبز  صمیمی اعضا وهمراهی گروه پاکسازان طبیعت سیوند برنامه پاکسازی و فرهنگسازی در گردو کَنَک را با موفقیت برگزار کرد. در کازرون هم به نشانه اعتراض عده ای از فعالان محیط زیستی به همراه مردم برای دفاع از قانون و حریم آب شرب کفن پوش شدند و  چاه شماره ۱ کازرون را سیاه پوش کردند.
 
 انجمن سبزاندیشان جوان مهاباد به مناسبت سالروز شیمیایی سردشت اقدام به مراسم  نقاشی کودکان مهابادی کردند که نقاشی ده متری با موضوع صلح، با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۲ مهاباد به کودکان سردشت اهدا شد. همچنین در این مراسم پنج عدد تابلو نقاشی که توسط ناهید معروفی، زهرا بداقی و هیدی سپهری کشیده شده بود تقدیم شهدای هلبجه و سردشت شد.
 
انجمن سبز چیا در مریوان هم با مجوز خانە فیلم ایران روز ۱۴ تیرماه اقدام به اکران مستند «مادر کشی» درباره سدسازی و تاثیرات آن بر بحران آب خواهد کرد.
منبع: مهر
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار