یک کشاورز کرمانشاهی با بیان اینکه قیمت‌گذاری براساس ظاهر میوه، بدون توجه به طعم و کیفیت نوع محصول انجام می‌شود، گفت: شلیل، آلبالو و گیلاس از اقلامی هستند که طعم گذشته خود را از دست داده‌اند.
کد خبر: ۴۵۲۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴ 03 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،فرزاد نظری، اظهار کرد: اهمیت دادن میوه و سبزیجات در هرم غذایی خانواده، از مواردی است که همواره از سوی کارشناسان سلامت بدان تاکید می‌شود و حال باید پرسید که تا چه اندازه به کیفیت و سالم بودن این محصولات توجه می‌شود.

این کشاورز کرمانشاهی با بیان اینکه قیمت‌گذاری براساس ظاهر میوه، بدون توجه به طعم و کیفیت نوع محصول انجام می‌شود، عنوان کرد: از همین رو در بیشتر مواقع شاهد خرید گوجه‌هایی خوش رنگ هستیم که درونی سفید و سفت به‌دلیل مصرف بی‌رویه نیترات دارند.

وی با بیان اینکه شلیل، آلبالو و گیلاس از دیگر اقلامی هستند که طعم گذشته خود را از دست داده‌اند، ادامه داد: بدیهی است که کشت آگاهانه و حرکت به سمت تولید محصولات طبیعی، سالم و ارگانیک ضرورت دارد.

*تولید محصول باکیفیت به نوع نگه‌داری وابسته است

این کارشناس کشورزی تولید و پرورش میوه را دارای ابعاد مختلفی بیان کرد و متذکر شد: تنها نمی‌توان از یک زاویه به این مطلب نگاه کرد، بلکه کیفیت و طعم میوه به موضوعاتی همچون انتخاب نهال، نوع کود و اقلیمی که در آن کشت می‌شود، بستگی دارد.

نظری با بیان اینکه نوع نگه‌داری در بالا رفتن کیفیت میوه تاثیرگذار است، تصریح کرد: اگر یک باغ با آگاهی کامل احداث و نهال مناسب انتخاب شود و شرایط داشت مورد توجه قرار بگیرد، بی‌شک محصول باکیفیتی روانه بازار خواهد شد.

*نقش تولید ناآگاهانه در بی‌کیفیت شدن میوه

به گفته این کشاورزی کرمانشاهی، ورود میوه‌های بی‌کیفیت به بازار از تولید ناآگاهانه ناشی می‌شود و در کشور ما بسته‌بندی مناسب، به‌ویژه در بخش میوه‌جات به‌خوبی جا نیفتاده است.

این کارشناس کشاورزی یادآور شد: ناگفته نماند که در برخی مواقع میوه‌ها در جریان حمل و نقل به‌دلیل آسیب‌های وارده از چرخه مصرف خارج می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار