شریف خسروی در گفتگو با تابناک:
مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری کرمانشاه، اظهار کرد: با توجه به پیگیری و تاکید استاندار هردستگاه اجرایی استان موظف است در صورت مراجعه افراد برای گرفتن مجوز کسب و کار و کارآفرینی ظرف 15 روز مجوزهای لازم برای او صادر می شود.
کد خبر: ۴۵۳۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹ 04 July 2017
شریف خسروی امروز در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، اظهار کرد: با بیان اینکه کارآفرین به افراد ایده‌پرداز که توانایی تبدیل ایده به خلاقیت را دارند اطلاق می‌شود، گفت: استان کرمانشاه در قابلیت‌های اقتصادی هیچ چیزی کم ندارد و حتی در برخی زمینه‌ها از جمله اقلیم و طبیعت و سایر منابع بسیار غنی است.

وی افزود: مشکلی که ما در استان داریم این است که ایده‌های خلاقانه اندک هستند و ایده‌های کمی داریم تا بتوانیم با عملی کردن آنها مشکل بیکاری و مشکلات اقتصادی را مرتفع کنیم.

خسروی تصریح کرد: در همین راستا ما به مراکزی نیاز داریم که ایده‌پردازی کنند و افرادی با ذهن خلاق در این مراکز بتوانند ایده مطرح کنند، ایده‌هایی که بتوان از دل آنها کار و اشتغال و تولید ایجاد کرد و نیازی از نیازهای کشور و استان را مرتفع کرد.

وی به برگزاری سومین رویداد کارآفرینی "تیک" اشاره کرد و افزود: برگزاری این رویدادها فرصت مناسبی برای کشف صاحبان ایده است و این امر به شرطی محقق می‌شود که این رویدادها کاربردی بوده و صرفا نمایشی و همایشی نباشند.

خسروی با اشاره به لزوم حرکت کشور و استان به سمت کارآفرینی، گفت: قطعا مشاغل دولتی پاسخگوی نیاز اشتغال امروز کشور نیست و باید همه دستگاه‌های و نهادهای دولتی و خصوصی به سمت کارآفرینی حرکت کنند.

وی افزود: ما به عنوان بخش دولتی وظیفه تسهیل این حرکت راداریم و در همین راستا در استان با تاکید استاندار کرمانشاه به همه دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شده که هر فردی که درخواست راه‌اندازی کسب و کار و گرفتن مجوز در این زمینه را دارد ظرف 15 روز باید مجوزهای لازم برای او صادر شود.

خسروی تصریح کرد: همچنین تاکید شده است که دستگاه اجرایی موظف است خود پیگیر اخذ مجوزها شده و کارآفرین تنها باید درخواست بدهد و بعد از 15 روز مجوز خود را از دستگاه مربوطه تحویل بگیرد.

وی افزود: این روند در حالی به 15 روز کاهش یافته که قبلا چند ماه و بعضا حتی چند سال این روند صدور مجوز به درازا میکشید.

خسروی در خصوص فعالیت‌های شتابدهنده "تیک" با مثبت ارزیابی کردن فعالیت‌های این مرکز، گفت: تضمین موفقیت این مرکز در صورتی است که ایده‌های خلاقانه را پیگیری کند وگرنه با ایده‌هایی که کپی از طرح‌های دیگر است قطعا کارآفرینی و توسعه اتفاق نمی‌افتد.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری کرمانشاه با اشاره به ضرورت فراهم کردن بستر مناسب برای فعالیت این مراکز، گفت: مراکزی مانند شتابدهنده باید به دنبال ایده های خلاقانه و حمایت از ایده‌هایی باشند که بتواند نیازی را مرتفع کرده و اشتغالزایی بسیاری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی بخش دولتی موظف است در زمینه فرهنگسازی در خصوص کارآفرینی فعالیت کند تا حرکت جامعه به سمت کارآفرینی تسهیل شود.
 
گفتگو ازحدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار