نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی
کنترل واردات برنج و تصویب ممنوعیت واردات برنج از مردادماه لغایت آذر در مجلس که با همکاری مناسب دولت موجب افزایش قیمت خرید برنج از کشاورزان شده است، از نتایج همکاری و نگرانی مشترک مجلس و دولت بوده که خود تضمین دیگری بر رونق کشاورزی در استان است.
کد خبر: ۴۵۳۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴ 05 July 2017
به گزارش تابناک مازندران، نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی از تخصیص 30 میلیارد تومان اعتبار بلاعوض و پرداخت تسهیلات با درصد سود پایین به کشاورزان و باغداران خبر داد و گفت: واردات برنج از مردادماه الی آذر ممنوع است.

 ولی‌الله نانواکناری طی گفت‌وگویی اظهار کرد: همکاران ما در شهرها و بخش‌های مختلف شهرستان‌های منطقه و همچنین در مجلس و دولت، مصمم به تقویت و حمایت از کشاورزی به عنوان محور اصلی توسعه پایدار در استان مازندران هستند.
 
وی با اشاره به پیگیری‌های جدی و مستمر در حذف مالیات از برنج و همه محصولات کشاورزی، افزود: لایروبی 65 کیلومتر از انهار از سردهنه احمدچاله‌پی تا کانال‌های آبرو در منطقه پایین‌دست بابلسر و فریدونکنار که در 40 سال اخیر بی‌سابقه بود، انجام شده است.
 
نماینده بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه لایروبی انهار روستای گالش‌‌کلا که گرفتگی و رسوبات انهار و کانال‌های زهکشی در این روستا منجر به سیلاب شده بود، را نیز داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: آغاز عملیات ساماندهی و احداث سد حاشیه‌ای و دریچه بتنی سردهنه احمدچاله‌پی با اعتبار  20 میلیارد ریال محقق شده است.
 
نانواکناری با بیان اینکه جلسات و تلاش‌های بی‌وقفه در راستای پرداخت خسارت باغداران خسارت‌دیده مازندران با مسؤولان دولتی از جمله معاون رئیس‌ جمهور و رئیس سازمان برنامه بودجه، به تخصیص 30 میلیارد تومان اعتبار بلاعوض و پرداخت تسهیلات با درصد سود پایین به کشاورزان و باغداران منجر شد، ادامه داد: حمایت جدی از طرح یکپارچه‌سازی اراضی شالیزاری در حوزه انتخابیه بابلسر و فریدونکنار و برای نمونه طرح جاری در روستای عزیزک بابلسر که باعث کاهش هزینه تولید و افزایش درآمد سرانه کشاورزی می‌شود، بخشی از این اقدامات و دغدغه‌مندی است.
 
وی تصریح کرد: کنترل واردات برنج و تصویب ممنوعیت واردات برنج از مردادماه لغایت آذر در مجلس که با همکاری مناسب دولت موجب افزایش قیمت خرید برنج از کشاورزان شده است، از نتایج همکاری و نگرانی مشترک مجلس و دولت بوده که خود تضمین دیگری بر رونق کشاورزی در استان است.
 
نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی در پایان ابراز امیدواری کرد با همت کشاورزان، حمایت به موقع و راهبردی مسؤولان دولتی مانند ارائه تسهیلات مکانیزاسیون که در حال حاضر توسط دولت در سطح گسترده ارائه می‌شود و ورود جوانان تحصیل‌کرده، متخصص و پر انرژی به بخش کشاورزی، زمینه توسعه هرچه بیشتر این خاک زرخیر فراهم شود.
برچسب ها: واردات برنج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار