مدیرکل امور عشایر استان فارس گفت: سال گذشته حدود ۱۰ میلیارد تومان به عشایر استان فارس پرداخت شد و بر اساس پیش بینی ها، در سال جاری نیز حدود ۱۲ میلیارد تومان پرداخت می شود.
کد خبر: ۴۵۴۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸ 06 July 2017
تابناک فارس به نقل از مهر :روح الله بهرامی گفت: فارس با داشتن بیش از ۱۵۰ هزار نفر عشایر قطب اصلی کشور است زیرا ۳.۵ درصد جمعیت استان و ۱۲.۵ درصد از جمعیت عشایر کشور در فارس هستند.

وی تصریح کرد: ۲۵ درصد گوشت قرمز فارس و ۴۴ درصد از صنایع دستی استان توسط عشایر تولید میش ود به همین دلیل خدمات گسترده ای باید به آنها ارائه شود.

مدیرکل امور عشایر استان فارس یادآور شد: توزیع آب با استفاده از تانکرهای مختلف، توزیع ۱۶۵ هزار تن  علوفه و ۲۰ هزار تن آرد در کنار پرداخت تسهیلات از جمله این خدمات است.

بهرامی ادامه داد: در سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات و در سال جاری نیز رقمی حدود ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات برای عشایر مد نظر قرار داده شده که در بخش های مختلف پرداخت می شود.

وی در خصوص ساماندهی وضعیت عشایر فارس نیز گفت: ۲۰۰ نقطه استان فارس در حال مطالعه و ۱۵۰ نقطه نیز ساکن شده اند.

مدیرکل امور عشایر استان فارس یادآور شد: مطالعات گسترده فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی  در غالب طرح های گوناگون در حال انجام است که در این راستا در بحث ساماندهی موضوع گسترش استفاده از انرژی های نوین نیز در میان عشایر در حال طرح است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار