احمد علم الهدي امام جمعه مشهد مقدس گفت: کساني که امروز از بي بند و باري تحت عنوان آزادي دفاع مي کنند و به عنوان نشاط جوانان منکرات شرعيه را در جامعه رواج مي دهند، به دنبال نابودي جريان غيرتمند جامعه اند.
کد خبر: ۴۵۴۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱ 06 July 2017
به گزارش تابناک : حجت الاسلام سيد احمد علم الهدي شامگاه چهارشنبه در ادامه سلسله جلسات هفتگي تفسير قرآن کريم که با محوريت موضوعي «مهدويت» برگزار مي شود، به بيان نکات تفسيري آيه 127 سوره مبارکه اعراف پرداخت.

نماينده ولي فقيه در استان خراسان رضوي گفت: درباريان دستگاه طاغوتي فرعون سعي داشتند که قدرت را در جمع خود حفظ کنند و در واقع تمام ملت تلاش کنند تا منافع آن ها تأمين شود، قرآن به چنين افرادي صفت «ملأ» و «مطرف» مي دهد که در پي برآوردن لذات خود هستند.

وي با اشاره به موضوع مورد اشاره اين آيه شريفه خاطرنشان کرد: همين دربارياني که وقتي حضرت موسي(ع) و هارون(ع) فرعون را به توحيد دعوت کردند، حضرت موسي را ساحر ناميدند و او را شکست پذير دانستند، وقتي با نفوذ آن حضرت در جامعه و حتي دربار فرعون مواجه شدند، نسبت به آزادي فرعون معترض شدند و فرعون در نتيجه اين اعتراض، براي مقابله با جريان حضرت موسي، سياست از بين بردن مردان بني اسراييل و به فساد کشاندن زنان آن ها را در پيش گرفت.

علم الهدي تصريح کرد: کساني که امروز از بي بند و باري تحت عنوان آزادي دفاع مي کنند و به عنوان نشاط جوانان منکرات شرعيه را در جامعه رواج مي دهند، همان مجريان اين سياست فرعوني هستند که به دنبال نابودي جريان غيرتمند جامعه اند. فرعون با اجراي اين سياست قصد داشت با ترويج فساد، راه توسعه خداپرستي را سد کند.

امام جمعه مشهد مقدس با بيان اين که سياست قدرت هاي استکباري براي مقابله با انقلاب اسلامي همان سياست فرعوني است، افزود: قصد مستکبران اين است که با ترويج و توسعه فحشا در جامعه ما، جريان هاي معتقد و متعهد را سرکوب کنند و در نتيجه کشور ما را بدون لشگرکسي فتح کنند.

وي با اشاره به تشابه شگردهاي دشمنان دين خدا در تمام دوره هاي تاريخي، يادآور شد: شيطان در کار خود نوآوري ندارد و شگردهايش همان نقشه هاي تاريخي است و از همين رو اگر مؤمنان به نقشه هاي شيطان آگاه باشند، شکست نمي خورند. سياستي که امروز آمريکا و استکبار جهاني اتخاذ کرده اند، همان سياست فرعوني است که قصد داشت با جنگ نرم جريان حضرت موسي را از ميان بردارد.

علم الهدي اظهار کرد: پاسخ حضرت موسي(ع) به خصومت هاي فرعون اين بود که به قوم خود گفت «اگر نيت خود را براي خدا خالص کرده، خود را به خدا بسپاريد و مقاومت کنيد، شکست نخواهيد خورد»، چرا که وقتي انسان براي خدا کار مي کند، شکست در کار خدا راه ندارد اما متأسفانه ما در کارهاي خود اخلاص لازم را نداريم.

نماينده ولي فقيه در استان خراسان رضوي تصريح کرد: برخي خيال مي کنند که صبر به معناي سازش با فقر و بلا و سختي است؛ در حالي که صبر به معناي مقاومت انسان در دينداري است. مشکل ما در مسائل سياسي با برخي جريان ها در کشور همين مسأله است که ما مي گوييم نبايد در برابر سختي ها به دشمنان خدا دست داد.

علم الهدي امضاي قرارداد دولت با شرکت توتال فرانسه را نمونه اي از نتايج سياست عدم مقاومت در برابر دشمنان قلمداد کرد و گفت: آقايان در توجيه اين که شرکت توتال مي خواهد سهم 80 درصدي از کاري که در اکتشاف و استخراج نفت و گاز انجام مي دهد را براي خود بردارد و 20 درصد آن را به ما بدهد، مي گويند انتقال تکنولوژي صورت مي گيرد، آيا تکنولوژي نفت و گاز با پيشرفت هايي که در اين زمينه داشته ايم، از تکنولوژي انرژي هسته اي سخت تر است؟ در زمينه انرژي هسته اي جوانان ما همه چيز را خودشان به دست آوردند.

وي افزود: اگر ما در انقلاب اسلامي براي خدا قيام کرده ايم، چرا بايد چنين معامله اي را با دشمنان خدا انجام دهيم؟ آيا مردم راضي هستند که ثروت شان اين گونه در برابر دشمنان خدا به حراج گذاشته شود؟





منبع : انتخاب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار