دانشگاه تبریز، برای سال تحصیلی 95-94 به صورت بدون آزمون در مقطع دکتری، در 76 رشته و گرایش، دانشجوی استعداد درخشان پذیرش می‌کند.
کد خبر: ۴۵۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴ 09 June 2015

دانشگاه تبریز، برای سال تحصیلی 95-94 به صورت بدون آزمون در مقطع دکتری، در 76 رشته و گرایش، دانشجوی استعداد درخشان پذیرش می‌کند.دانشگاه تبریز، برای سال تحصیلی 95-94 به صورت بدون آزمون در مقطع دکتری، در 76 رشته و گرایش، دانشجوی استعداد درخشان پذیرش می‌کند.

به گزارش خبرنگار ما به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز با اعلام این خبر گفت: بر اساس آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری، مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، این دانشگاه اقدام به پذیرش دانشجو نموده است.

دکتر محمدتقی اعلمی افزود: برابر ابلاغیه وزارت علوم، 20 درصد پذیرش و ظرفیت دوره، به استعدادهای درخشان اختصاص یافته است که در صورت اخذ امتیازات لازم، 10 درصد از میان متقاضیان نخبه مربوط به داخل دانشگاه تبریز و 10 درصد از بین متقاضیان فارغ التحصیل یا دانشجویان دانشگاه های دیگر، بالغ بر 100 نفر پذیرفته خواهند شد.

وی بررسی سوابق تحصیلی، ارزیابی مدارک و انجام مصاحبه علمی را از جمله شرایط پذیرش دانشجو در این دانشگاه عنوان کرد.

اعلمی اضافه کرد: حائزین شرایط می توانند درخواست خود را با تکمیل فرم ها و مدارک، تا آخر وقت ادرای 11 تیر ماه 1394 به آدرس تبریز، دانشگاه تبریز، گروه حمایت از استعدادهای درخشان (مستقر در ساختمان کتابخانه مرکزی) ،کد پستی 5166616471 ارسال نمایند.

همین گزارش حاکی است: در سال گذشته نیز 260 و 125 دانشجوی استعداد درخشان به ترتیب در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری پذیرفته شده بودند و در حال حاضر حدود 350 نفر دانشجو، عضو دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار