مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: مراسم روز ملی کودک و نوجوان برای دومین سال پیاپی در راستای ارتقای فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه در کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۴۵۶۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲ 09 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،رضا موزونی ، اظهار داشت: هیجدهم تیرماه سالروز کوچ نویسنده محبوب کودکان مهدی آذریزدی با عنوان روز ملی ادبیات کودک ونوجوان نامگذاری شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با گریزی به برشی از زندگی مهدی آذر‌یزدی، گفت: مهدی آذر‌یزدی نویسنده کودک و نوجوان زاده 27 اسفند‌ماه سال 1300 در یزد  است، او هرگز ازدواج نکرد و هیچ‌گاه به کار دولتی نیز مشغول نشد و بعد از 88 سال در خدمت کوکان و نوجوانان در 18 تیرماه سال 1388 دیده از جهان فروبست.

وی با بیان اینکه تنها لذت زندگی یزدی کتاب خواندن بود، ادامه داد: معروف‌ترین اثر او مجموعه‌«قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» نام دارد. 

موزونی تصریح کرد: این نویسنده جایزه یونسکو و نیز جایزه سلطنتی کتاب سال را پیش از انقلاب سال ۱۳۵۷ دریافت کرده و سه کتاب او توسط شورای کتاب کودک به‌عنوان کتاب برگزیده سال انتخاب شد.

این مسؤول به مراسم روز ملی کودک و نوجوان برای دومین سال پیاپی به مناسبت این روز در کانون  پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره سه کرمانشاه اشاره و بیان کرد: دانش‌آموزان و کودکان در این مراسم با نویسندگان کودک و نوجوان در راستای ارتقای فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه، نشست صمیمی برگزار کردند.

موزونی افزود: امروز در روز ملی ادبیات کودک ونوجوان در میان بچه کانون شاطرآباد گم شدم، یک گم شدگی که اندازه هزار پیدا بودن ارزش داشت چرا که گم شدن یک خوبی دارد و آن 
این است که دوستان و آن‌هایی که نگران نبودنت هستند‌، دنبالت می‌گردند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار