نشست شورای برنامه ریزی بهمئی برگزار شد
فرماندار شهرستان قول مساعد داد که در اعتباراتی که در یک ماه دیگر توزیع خواهند شد بنیاد شهید و چند دستگاه دیگر مورد عنایت ویژه و اعتبارات قابل توجه خواهند نمود.
کد خبر: ۴۵۶۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۸ 10 July 2017
نشست شورای برنامه ریزی شهرستان بهمئی با حضور مدیران مرتبط استانی و شهرستانی امروز در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد .

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، فرهنگی نسب فرماندار بهمئی ضمن تقدیر و تشکر از نماینده مردم در مجلس جهت حداکثری جذب اعتبارات تخصیص یک سوم نفت به شهرستان بهمئی با توجه به مشکلات و عوارض آلایندگی که برای مردم شهرستان دارد و حق و عدالت همین است که اعتبارات نفتی فقط به شهرستان نفت خیز تعلق بگیرد .
وی گفت :توسعه راه ها از مهمترین زیر ساختهای  یک شهرستان و عامل رشد یک منطقه خواند و تاکید کرد مسولین باید در بهسازی و توسعه راه های ارتباطی اهتمام بیشتری به کار گیرند .

ایشان خاطر نشان کرد :اولویت اصلی ما تکمیل طرح های نیمه تمام و تلاش در زمینه تغییر الگوی کشت محصولات کشاورزی با توجه به شرایط منطقه ای و اقلیمی و محدودیت شدید منابع آب از مهمترین مصوبات این نشست بود .
در این نشست اعتبارات تملک دارائی های سرمایه ای سال ۱۳۹۶به مبلغ (۲۳۴۸۶۰۰۰۰۰۰۰ )دویست و سی و چهار میلیارد و هشتصد و شصت میلیون ریال بین دستگاههای اجرایی شهرستان بهمئی توزیع شد .
بودجه تخصیصی و پروژه ها همخوانی ندارد!
بعد از سخنان فرماندار مدیران ادارات به دفاع از اعتبارات خود برداختند که ابتدا معاون راهداری استان نسبت به تخصیص اعتبار به راهداری بهمیی واکنش نشان دادند .
ایشان خاطر نشان کرد که حوزه راهداری حوزه ای با گستره بسیار وسیع است که نیاز به اعتبار بیشتری می باشد .
وی گفت راه های روستاهای شهرستان با مشکلات زیادی برخوردار است تعداد ۳۶دهانه پل ارتباطی در راههای بهمئی بیش از ۵۰ درصد آنها در حال تخریب می باشد و با اولین بارندگی احتمال قطع ارتباط اکثر روستاها وجود دارد و ازطرفی آسفالت راه‌های روستایی و فرعی این شهرستان به علت گذشت زمان و افزایش ترافیک بر روی آنها در حال تخریب  می‌باشد و کلیه این محورها نیاز به ایمن سازی از جمله نصب  حفاظ روی نقاط پرتگاهی و بازگشایی جاده ها و نصب علائم هشدار بر روی آنها می باشد که در صورت عدم اعتبار کافی اجرای این طرح امکان پذیر نمیباشد و با این توصیف در آینده شاهد بالا رفتن آمار تصادفات در سالهای آتی با توجه به عدم ایمنی جاده ها خواهیم شد لذا ضمن اینکه در توزیع این اعتبارات  حق این اداره با توجه به گستردگی وظایف آن ادا نشد تقاضا داریم در این اعتبارات تجدید نظر گردد .
نارضایتی از اعتبار مربوط به برق شهرستان
مدیر اداره برق هم افزود :با توجه به اینکه آب و هوای شهرستان بهمئی شبیه خوزستان است و این اداره با مشکلات زیادی برخوردار است .
ما در سال گذشته ترانس و کابلوک برق خریداری کردیم و ۶مگاوات افزایش داشته است لذا  اعتباری که به توزیع برق اختصاص داده اند بسیار کم است و جوابگوی افت فشار برق در شهرستان نیست لذا انتظار می رود که در این بودجه برق که از زیر ساختهای اصلی این شهرستان به حساب می رود توجه ویژه ای داشته باشید .

پیمانکاران شهرداری در زندان هستند
امین جهانیانی شهردار شهرستان بهمئی گفت :انتظار داشتیم که اعتبارات شهرداری را افزایش دهید چون فضای سبز ما در حال خشک شدن است. پیمانکارانی داریم که به علت کمبود بودجه در زندان هستند و شهرداری با مشکلات کمبود بودجه مواجه است با این شرایط شهرداری نمی تواند کار کند و با مشکلات جدی روبرو است لذا از فرماندار محترم انتظار داریم که شهر و توسعه شهر و رشد شهر را جز اولویت های اصلی تخصیص بودجه قرار دهند .
نارضایتی کامل از عمل نکردن به وعده ها
فروزی رئیس بنیاد شهید گفت : با توجه به اینکه نیازهای دستگاه خود را در سه مقوله۱- تکمیل حسینیه مرکز فرهنگی شاهد ۲-ساماندهی گلزار مطهر شهدا ۳-احداث ساختمان اداری
وی گفت : در همین زمینه مکاتبات و پیگیری‌های زیادی اعم از مکاتبه با فرماندار محترم شهرستان و مکاتبه با اداره کل بنیاد شهید استان که در همین راستا بنیاد شهید استان ضمن تشکیل جلسه با سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان و همچنین استاندار محترم اقدام به مکاتبات لازم نموده است ولی متاسفانه در سال جاری و سال قبل شاهد بی‌توجهی مبنی بر تخصیص اعتبارات لازم در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مواجه گردیده است از جمله اینکه در سال قبل با اندکی اعتباری که جهت تکمیل پروژه مرکز فرهنگی شاهد انجام پذیرفت بسیار ناچیز و آن هم به مبلغ ۶۶ میلیون تومان تخصیص داده شده است که متاسفانه پیمانکار محترم این پروژه مطالباتی قریب بر ۱۵۰ میلیون تومان دارا می باشد حال با وجود شروع به کار فرماندار جدید و حضور ایشان در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان که بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان از محل اعتبارات نفت و توزیع آن کاملا در اختیار ایشان بوده است باز هم شاهد حداقل اعتبار جهت این پروژه فرهنگی علی رغم پیگیری‌ها و مکاتبات و جلساتی که با فرماندار داشتیم که به لحاظ مطالبات جدی و به حق خانواده‌های معزز شاهد و ایثارگر در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و اینکه این پروژه فرهنگی به مدت ۶ سال شروع به کار نموده و دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد بوده است و با عنایت به شعار دولت محترم مبنی بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بالای ۷۰ درصد باز هم شاهد بی مهری مسئولین قرار گرفتیم لذا در خصوص ساماندهی گلزار مطهر شهدا ، با نارضایتی خانواده های محترم شهدا مواجه هستیم. متاسفانه در سال گذشته هیچ گونه اعتباری به این شهرستان شاهد نبودیم و هم اکنون مثل سال قبل باید به امید سالهای بعد باشیم که انتظار می‌رفت به لحاظ اینکه در تمام محافل و مجالس و سخنرانی ها و نشست‌ها به ظاهر از پاسخ به خواسته این قشر عزیز خواهیم بود کاش میشد در عمل هم به چنین امری توجه می کردیم خداوند عاقبت همه ما را ختم بخیر برگرداند.
در پایان فرماندار شهرستان قول مساعد داد که در اعتباراتی که در یک ماه دیگر توزیع خواهند شد بنیاد شهید و چند دستگاه دیگر مورد عنایت ویژه و اعتبارات قابل توجه خواهند نمود.
گزارش و عکس: روانان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار