معاون گردشگری و امور زائرین استاندار فارس گفت: استان فارس با 3 هزار اثر تاریخی که 4 اثر آن به ثبت جهانی رسیده است یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایران است.
کد خبر: ۴۵۷۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱ 11 July 2017
تابناک فارس به نقل از خبرگزاری فارس :شاپور رستمی بعدازظهر امروز در حاشیه پانزدهمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام‌ مهندسی معدن ایران در سخنانی اظهار داشت: بیش از 12.5 درصد عشایر در فارس زندگی می‌کنند و به لحاظ تعداد قومیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف بستر مناسبی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی در این استان پهناور فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: فارس با داشتن 63 بیمارستان که 59 بیمارستان دولتی و مابقی خصوصی هستند به عنوان قطب پزشکی کشور به شمار رفته و این مهم سبب افزایش حضور بسیاری از بیماران از استان‌ها و دیگر کشورها به‌ویژه کشورهای حوزه خلیج‌فارس در این استان شده است.

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس تصریح کرد: بیش از یک‌ششم بقاع متبرکه در کشور در فارس جای دارند و به‌ویژه حرم مطهر احمد بن موسی (ع) و دیگر امامزادگان واجب‌التعظیم این استان را به قطب گردشگری مذهبی تبدیل کرده است.

رستمی بیان داشت: با توجه به ظرفیت‌های بسیار زیاد در بخش کشاورزی، باغی و دام‌پروری، در زمینه تولید این محصولات نیز رتبه نخست کشور به استان فارس تعلق دارد.

وی اضافه کرد: فارس با 2 میلیارد و 800 میلیون تن ذخیره معدنی، 5 درصد از این ذخایر را در کشور به خود اختصاص داده و زمینه اشتغال 7 هزار و 600 شغل را فراهم کرده و نیز 30 درصد صادرات کشور از این استان انجام می‌شود که نشان از اهمیت استان فارس در روند توسعه و رشد اقتصادی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار