مدیرکل محیط زیست اصفهان:
تابناک: مدیرکل محیط زیست اصفهان گفت: کیفیت آب شرب و زاینده‌رود اصفهان ‌نزول پیدا کرده ‌و آب ورودی به تصفیه‌خانه‌ها کیفیت قبل را ندارد.
کد خبر: ۴۵۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷ 10 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم ، حمید ظهرابی ظهر امروز در نهمین نشست شهراندیشی اصفهان در سالن اجلاس شورای شهر اصفهان، اظهار داشت: باید گفت در بحث زیست محیطی، مهم‌ترین چالش کنونی ما آلودگی هوا به شمار می‌رود و پس از آن کمبود آب را جزء مشکلات استان می‌دانم. بیابان‌زایی و آلودگی منابع خاک و آب نیز مجموعه‌ای از چالش‌ها را برای استان اصفهان به وجود آورده‌اند.

وی توسعه ناپایدار را دلیل این چالش‌ها دانست و افزود: توسعه ناپایدار بدون توجه به توان و ظرفیت شهرها، سبب شده که ما شاهد این اتفاقات باشیم. با وجود اینکه تلاش می‌کردیم در بخش رودخانه زاینده‌رود به گونه‌ای عمل کنیم که حداقل مقداری آب در این رودخانه در جریان باشد این اتفاق رخ نداد و آن مقدار ناچیز نیز به خشکی تبدیل شد.

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه هوای اصفهان بسیار آلوده است، بیان کرد: هوای امروز اصفهان بسیار آلوده است که این مسئله سبب نگرانی‌های زیادی شده و باید دانست که میزان ذرات معلق در سطح شهر اصفهان وضعیت خوبی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: از نظر آمار و ارقام، ما جزء شهرهای نخست در بخش میزان ذرات معلق در سطح شهر هستیم و در فصل بهار با وجود ذرات معلق 2.5 میکرون ما وضعیت خوب در کیفیت هوا نداریم که این نشانه خوبی برای شهر ما نیست.

ظهرابی با بیان اینکه کیفیت آب شرب و زاینده‌رود از سال‌های گذشته و تاکنون رو به کاهش است، تصریح کرد: توسعه منابع صنعتی و توسعه و بهره‌برداری از آن بدون توجه به ظرفیت منابع کشاورزی، سبب شده که کیفیت آب شرب زاینده‌رود رو به نزول رود.

وی خاطرنشان کرد: آبی که به تصفیه‌خانه‌ها برده می‌شد، کیفیت خوبی داشت اما در حال حاضر این کیفیت به درجه نسبتاً خوب رسیده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان منابع زیر زمینی آب را در خطر دانست و گفت: همانند کیفیت منابع آب شرب زاینده‌رود، منابع آب‌های زیر زمینی نیز علاوه بر کاهش کیفیت در حال خشک‌شدن است که این مسئله هم می‌تواند جزء معضلات آبی باشد و هم می‌تواند در پیشروی بیابان‌ها، شور شدن آب ها و تخریب سفره‌ها تاثیر زیادی داشته باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار