کد خبر: ۴۵۸۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۷ 12 July 2017
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان با دارا بودن ۲۱۰۰ گونه گیاهی ظرفیت مناسبی برای ایجاد باغ گیاه شناسی دارد.

عزت الله بهشتی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج اظهار داشت: ایجاد اشتغال و آشنایی و شناخت مردم نسبت به گیاهان و مناطق حفاظتی از جمله مزایای ایجاد باغ گیاه شناسی است.

وی با تاکید بر اینکه دولت یازدهم در زمینه توسعه کشت گیاهان دارویی و صنعتی از هیچ کمکی دریغ نکرد، عنوان کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی سبب اشتغال زایی، افزایش سطح پوشش گیاهی، کنترل فرسایش خاک و معرفی نسبی استان به عنوان قطب گیاهان دارویی می‌شود.

بهشتی‌فرد ابراز کرد: در دولت یازدهم در سطح 12 هزار و 555 هکتار با اعتباری افزون بر 25 میلیارد ریال توسعه کشت گیاهان دارویی انجام شد که نقش آن در اقتصاد بر هیچ کسی پوشیده نیست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد: افزود: از هر هکتار 120 کیلوگرم باریچه به ارزش 120 میلیون ریال توسط صاحبان سامانه‌های عرفی استحصال و این محصولات باریچه به کشورهای خارجی صادر شد.

بهشتی‌فرد بیان کرد: در زمینه مرتع داری فعالیت‌های متنوعی از قبیل کپه کاری و بذرکاری در عرصه‌های ملی به میزان 4 هزار و 251 هکتار با اعتباری افزون‌بر 13 میلیارد ریال انجام شد.

وی با اشاره به اینکه با هزینه 600 میلیون ریال برنامه مدیریت مراتع در 42 هزار و 330 هکتار از عرصه‌های ملی اجرا شد گفت: چرای دام در بیش از 794 هزار هکتار از مراتع استان ساماندهی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار