مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران گفت: تاکسی وسیله حمل و نقل عمومی است لذا حذف سهمیه این بخش به نفع چرخه حمل و نقل نیست.
کد خبر: ۴۵۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷ 10 June 2015
میثم مظفر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: اقدام دولت مبنی بر حذف سهمیه سوخت تاکسی ها به نفع چرخه حمل و نقل عمومی نبوده و مشکل آفرین خواهد شد.

وی افزود: تاکسی ها صرفا در شهر تهران روزانه چهارمیلیون و 500 هزار مسافر را جا به جا می کند.

مظفر گفت: با این اقدام دیگر نمی توانیم تفاوتی میان مسافربر با خودرو شخصی که به صورت غیر قانونی مسافر را جابه جا می کند با خودروهای حمل و نقل عمومی وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید یک یارانه ویژه برای تاکسیرانان در نظر بگیرد افزود: این قشر تلاشگر شغل سخت و وظیفه دشواری را بر عهده دارند و باید به آنها رسیدگی لازم صورت گیرد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران گفت که برای مسافربر شخصی هیچ نظارتی انجام نمی شود درحالیکه راننده یک تاکسی از بسیار جهات از جمله تست عدم اعتیاد، سو سابقه کیفری و آموزش های لازم تایید شود تا بتواند پروانه تاکسیرانی را دریافت کند.

مظفر تاکید کرد: حذف سهمیه سوخت تاکسی ها نه تنها به ضرر تاکسی ها بلکه زیان شهروندان خواهد بود ضمن اینکه فضا را برای مسافربرهای شخصی بیشترفراهم می کند.

وی افزود: استفاده از مسافربر های شخصی ایمنی کمتر و بدون نظارت سازمانی مشکلاتی را در پی خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران تصریح کرد: بررسی های انجام شده نشان می دهد با یکسان سازی نرخ سوخت در صورتی که بخواهیم شرایط فعلی برای تاکسیران ها حفظ کنیم تا در هزینه و در آمد دچار مشکل نشوند باید برای تاکسی های دوگانه سوز حداقل هشت درصد و یگانه سوز با سوخت بنزین 14 درصد افزایش نرخ داشته باشیم.

وی افزود: درحالیکه وزارت کشور، فرمانداری و شورای اسلامی شهر تهران این افزایش نرخ را مصلحت نمی دانند و ما نیز تابع مراجع ذی صلاح خود هستیم.

مظفربا بیان اینکه نمی توانیم هزینه را برای تاکسیرانی بدون افزایش درآمد بالا ببریم گفت: این قشر به شهر و شهروند خدمات رسانی می کنند و انجام این کار عادلانه نیست.

وی افزود: همانطور که برای دفاع از حق شهروندان با تاکسیرانان متخلف برخورد می کنیم باید به دنبال مطالبات این قشر نیز باشیم و از دولت می خواهیم در این خصوص تجدید نظر را لازم را انجام دهد.

مظفرخاطرنشان کرد که افزایش 20 درصدی کرایه تاکسی ها صرفا بر اساس تورم اقلام مصرفی یک تاکسیران بود که درهمان زمان نیز ما پیش بینی 35 درصد تورم را داشتیم که این مسئله بدون در نظر گرفتن آزادسازی قیمت حامل های انرژی بود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار