معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت:در راستای جبران خسارت مخاطرات کشاورزی به کشاورزان تنها رویکرد ما توسعه بیمه محصولات کشاورزی و دامپروری بوده که در دستور کار این سازمان قرار دارد.
کد خبر: ۴۵۹۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹ 15 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، مهندس علی چاله چاله با بیان اینکه بخش کشاورزی یکی از بخش هایی بوده که با مخاطرات کشاورزی و حوادث غیرمترقبه روبه رو بوده لذا کشاورزان به دنبال بیمه محصولات کشاورزی باشند تا در مواقعی که با هر کدام از حوادث روبرو شدند کمتر متضرر شوند.

چاله چاله با اشاره به اینکه در ترغیب کشاورزان برای بیمه محصولات کشاورزی نیازمند کار ترویجی و اطلاع رسانی گسترده هستیم خاطرنشان کرد: مدیریت ترویج نسبت به معرفی بیمه محصولات کشاورزی به کشاورزان با برگزاری کارگاههای آموزشی به آشنایی بیشتر آنان با مزایای بیمه بپردازند.

وی انجام اقداماتی دیگر نظیر تولید و توزیع بروشور، چاپ بنر و ... را موثر دانستند.

در ادامه این جلسه دومین دستور کار جلسه تب کریمه کنگو بود که توسط دکتر نادر پرور مدیرکل دامپزشکی استان گزارشی اجمالی در این خصوص ارائه شد.

دکتر نادر پرور با بیان اینکه اقدامات لازم در خصوص پیشگیری از بیماری تب کریمه با جدیت در حال پیگیری است گفت:همکاری مردم برای پیشگیری بسیار می‌تواند کمک کننده باشد چرا که بیماری تب کریمه قابل ریشه کنی نبوده اما با ضدعفونی دامداریها و رعایت مسائل بهداشتی در حوزه دام به اندازه قابل توجهی می‌توان از ابتلا به بیماری جلوگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: مردم گوشت قرمز را حتما از مراکز و فروشگاهای مجاز و دارای مجوز تهیه کنند و از خرید گوشت از مراکز غیر مجاز جدا خودداری کنند.

پرور به شهروندان توصیه نمود در صورتی که مجبور به کشتار دام شدند حتما مسائل بهداشتی را رعایت نمایند و گوشت را حداقل 24 ساعت در دمای یخچال معمولی نگهداری و سپس استفاده نمایند.

در ادامه جلسه به موضوع هواشناسی پرداخته شد و کارشناس اداره هواشناسی که در جلسه حضور داشتند از پیش بینی بارش های مناسب در سال زراعی آینده خبر داد که نسبت به مدت مشابه در سال قبل، افزایش بارشها پیش بینی می‌شود.

گفتنی است در این جلسه سایر اعضای کارگروه خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات کشاورزی به بیان نظرات خود پرداخته و در پایان جلسه تصمیماتی اخذ و در کارگروه مصوب شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار