به گفته معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان بازاریابی راهکار مهم در توسعه صادرات صنایع دستی همدان است اما در این میان نباید از بازاریابی غافل شد.
کد خبر: ۴۶۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۴ 11 June 2015
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: بازاریابی و تبلیغات از عوامل اصلی در توسعه صادرات صنایع دستی این استان است.

به گزارش ایرنا ؛ علیرضا قاسمی به مناسبت سالروز جهانی صنایع دستی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: برای رشد صادرات در این بخش باید کیفیت محصولات را افزایش داد و صنایع دستی را به استاندارد های جهانی نزدیک تر کرد.

وی اظهار کرد: بازاریابی و تبلیغات موجب می شود تا کشورهای اروپایی برای تولید محصولات صنایع دستی همدان رغبت بیشتری داشته باشند.

قاسمی با بیان اینکه سال گذشته 15 میلیون دلار صنایع دستی از استان همدان به سایر کشورها صادر شده است افزود: در ابتدای امسال نیز صادرات صنایع دستی روند رو به رشدی داشته و با باز شدن بازارهای اروپایی موجب شد صادرات صنایع دستی استان رونق بیشتری بگیرد.

وی اضافه کرد: صنایع دستی این استان از جمله سفال لالجین، نقاشی روی شیشه ، مروار بافی و سایر رشته ها به کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق و بخشی از اروپا شامل هلند، دانمارک و سوئد صادر می شود.

قاسمی حضور در نمایشگاه خارجی را از ظرفیت های مناسب برای افزایش صادرات صنایع دستی عنوان کرد و افزود: همه استان ها برای شرکت در نمایشگاه های خارجی سهمیه ای دارند که صنعتگران و هنرمندان همدان نیز در نمایشگاه های معتبر جهانی از جمله ایتالیا و آلمان شرکت کرده و محصولات خود را عرضه می کنند.

وی برپایی نمایشگاه را یکی از راه های مهم برای معرفی محصولات صنایع دستی عنوان کرد و افزود: استان همدان امسال نیز با 15 غرفه در بخش های چرم، سفال، منبت، شیشه و صنایع دستی در نمایشگاه تهران که از 20 خرداد تا 25 خرداد ماه ادامه دارد شرکت می کند.

قاسمی اظهار کرد: همه ساله برای حمایت از تولید و توسعه رشته های صنایع دستی و ارایه تسهیلات ارزان قیمت، تفاهم نامه ای با بانک ها منعقد می شود و 10 میلیارد ریال برای اولین بار به یکی از انجمن های صادر کنندگان صنایع دستی همدان پرداخت شد.

وی افزود: همچنین از طریق صندوق کارآفرین امید به صنعتگران تسهیلات با سود چهار درصد پرداخت شد و 10 میلیارد ریال نیز از بانک توسعه تعاون با سود هشت درصد در اختیار کارگاه های صنایع دستی قرار گرفت.

وی در ادامه با تشریح برنامه های هفته صنایع دستی در همدان ادامه داد: حدود 60 برنامه در این هفته در سطح استان برگزار می شود که برپایی نمایشگاه صنایع دستی در همه شهرستان ها ، تقدیر از فعالان صنایع دستی و تجلیل از صنعتگران شاخص از جمله این برنامه ها است.

وی از راه اندازی مرکز آموزشی تخصصی صنایع دستی در شهرستان ها خبر داد و افزود: در این مراکز رشته های مختلف صنایع دستی توسط استادان آموزش داده می شود.

در استان همدان 21 هزار کارگاه صنایع دستی فعال است که در این کارگاه ها 32 هزار و 600 نفر فعالیت می کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار