معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: با توجه به اینکه بخش آزمایشگاهی این سازمان به بخش خصوصی واگذار شده هم اینک بیس از 2 هزار و 200 آزمایشگاه همکار در سراسر کشور زیر نظر سازمان ملی استاندارد خدمات ارائه می دهند.
کد خبر: ۴۶۷۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 26 July 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا :وحید مرندی مقدم، در نشست شورای استاندارد استان فارس در شیراز افزود: بر اساس رویکرد جدید استانداردسازی در کشور، برای اینکه بتوانیم آن دسته از فرآورده هایی را که مشمول استاندارد اجباری نیستند تحت پوشش استاندارد قرار دهیم، توافق هایی با وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام داده ایم.
او اظهار کرد: همچنین بخشنامه ای از سوی معاون اول رئیس جمهوری صادر و به تمام وزارتخانه هایی که مجوز فعالیت می دهند ابلاغ شد که بر اساس آن تمام واحدهای تولیدی که مایلند مجوز فعالیت بگیرند باید حتما محصولات خود را مطابق استانداردها اظهار کنند و آن اظهار را در سازمان ملی استاندارد به ثبت رسانند.
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: امیدواریم که بر اساس رویکرد جدید این سازمان، تمام فرآورده هایی که در کشور تولید می شوند مطابق با یکی از استانداردهای ملی، منطقه ای یا بین المللی باشد تا بتوانیم 
تولیدات ایران را با کیفیت بالا به کشورهای هدف صادر کنیم.
مرندی مقدم به پاره ای از عملکرد این سازمان در سال 95 اشاره کرد و گفت: در سال 95 بیش از 350 هزار مورد بازرسی از مراکز عرضه کالا در شهرهای کشور انجام شد.
وی افزود: همچنین در سال 95 بیش از 250 مورد جعل علامت استاندارد در کشور شناسایی شد و نزدیک به 2 هزار واحد متخلف که کالاهای آنها مطابق با استانداردهای ملی نبود به مراجع قضایی معرفی شدند که احکام مختلفی از زندان تا جرایم نقدی در مورد آنها اعمال شد.
مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس هم در این نشست بیان کرد: یکی از اهداف برگزاری این جلسه، سیاستگذاری برای کنترل کیفیت محصولات تولیدی این استان با رویکرد افزایش ایمنی و سلامت مردم است. 
مرتضی رهنما افزود: کنترل میزان مجاز استفاده از سموم در بخش کشاورزی و ارائه راهکارهای نظارتی برای رصد این موضوع و در نهایت عرضه محصولات سالم به بازار مصرف و برای صادرات، از دیگر اهداف برپایی این نشست است.
او ادامه داد: با توجه به اینکه بر اساس سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، آن دسته از کالاهایی هم که مشمول استاندارد اجباری نیستند باید حتما از یک استاندارد تبعیت کنند در این نشست، برای تشویق واحدهای تولیدی که کالا تولید می کنند لیکن آن کالا مشمول استاندار اجباری نیست، راهکارهایی که ارائه می شود مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 
رهنما، در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ظرف چهار ماه گذشته 80 پروانه استاندارد در این استان صادر شد که 30 درصد از آنها پروانه تشویقی است اما برای تشویق واحدهای تولیدی فارس به تبعیت از یک استاندارد، راه طولانی در پیش داریم.
رهنما اضافه کرد: همچنین در چهار ماه گذشته از بیش از یک هزار واحد تولیدی نمونه برداری انجام و اگر ایرادی مشاهده شده تذکرهای لازم داده شده است.
او گفت: در مدت یاد شده نیز بازرسی هایی از شهربازی های این استان انجام و حدود 30 وسیله بازی غیر استاندارد در این اماکن پلمب شد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار