مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان برنامه های دهه کرامت در این استان را اعلام کرد و گفت: رویکرد اصلی برنامه های دهه کرامت مردمی بودن آن است.
کد خبر: ۴۶۷۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵ 26 July 2017
محمد علیزاده صبح چهارشنبه در نشست خبری با موضوع اعلام برنامه های بزرگداشت دهه کرامت، اظهار کرد: دهه کرامت در فاصله زمانی یکم ذی القعده سالروز ولادت حضرت معصومه تا دهم ذی القعده ولادت امام رضا برگزار می شود.

وی افزود: برگزاری جشن های  دهه کرامت با کمک شورای مردمی  و همکاری 30 نهاد و دستگاهای غیر دولتی در این شورا برپا می شود که جشنواره شعر رضوی یکی از آنها است.

علیزاده ادامه داد: در کنار همه برنامه های فرهنگی که در این دهه در راستای فرهنگ سازی بزرگداشت سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) و شاه چراغ در کشور برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در استان کرمان ما شاهد برپای چشن های مختلف در این دهه هستیم، گفت: ایجاد نشاط عمومی با اموزه های رضوی و جلب توجه مردمی در هرچه باشکوه تر برگزار کردن این جشن ها از اهداف برگزاری این جشن ها در دهه کرامت است.

وی شناخت و معرفی امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و اشنایی با زندگی آنها را یکی دیگر از اهداف برگزاری این جشن ها دانست و بیان داشت: تکریم و تجلیل از خادمین در این ایام، همگانی و فراگیر ساختن فرهنگ سیره و گفتار این امامان معصوم از دیگر اهداف برگزاری جشن ها در دهه کرامت است.

وی یاداور شد: وظیفه شورا ها در دهه کرامت، هماهنگی و جهت بخشی به این برنامه ها است و رویکرد اصلی برنامه های دهه کرامت مردمی بودن آن است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان عنوان کرد: جشنواره های موضوعی در این دهه با حمایت بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) برگزار می شود.

علیزاده با تاکید به اینکه جشنواره شعر رضوی برای ترویج آموزه های دینی برگزار می شود، عنوان کرد: در این جشنواره استعدادهای زیادی شناسایی و مورد تقدیر قرار می گیرند و در طی سالیانی که این جشنواره در کرمان برگزار شده باعث پرورش استعداد های شعری و ادبی شده است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار