ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی خبر داد
ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی از صادرات 484 هزارتن کالا به ارزش بیش از 407 میلیون دلار به 90 کشور دنیا در سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت 164 هزار تن کالا به ارزش بیش از319 میلیون دلار از 51 کشور دنیا وارد شده است.
کد خبر: ۴۶۹۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴ 29 July 2017
 علی‌اصغر عبا‌س‌زاده ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: در چهار ماهه سال گذشته 193 میلیون و 215 هزار و 677 تن کالا به ارزش 407 میلیون و 690 هزار و 566 دلار از طریق مبادی گمرکی استان صادر شده است.

وی افزود: صادرات کالا از مبادی گمرکی استان در مدت یاد شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی افزایش 27 درصدی و از نظر ارزش 20 درصد را نشان می‌دهد.

عباس‌زاده عمده اقلام صادراتی از طریق مبادی گمرکی استان را شامل مواد پلاستیکی و اشیاء ساخته شده، میوه و پوست مرکبات، شکلات و شیرینی، سوخت‌های معدنی روغن‌های معدنی و محصولات حاصل از تقطیر، شیشه و مصنوعات شیشه، مصنوعات از چدن، آهن یا فولاد، کاکائو و فرآورده‌های آن برشمرد.

وی گفت: این کالاها به بیش از 90 کشور از جمله عراق، ترکیه، گرجستان، افغانستان، ارمنستان، ایتالیا، بلغارستان، پاکستان، امارات متحده عربی و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

عباس‌زاده از واردات 164 هزار و 275تن کالا به ارزش 319 میلیون و 811 هزار و 127 دلار از طریق مبادی گمرکی استان آذربایجان‌شرقی در چهار ماهه سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن یک درصد و از نظر ارزش 20 درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی عمده کالاهای وارداتی از این مبادی گمرکی استان را ماشین آلات و وسایل مکانیکی اجزا و قطعات آنها، توتون و تنباکو، چوپ و اشیاء چوبی و زغال چوب، کاغذ و مقوا، ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی، مصنوعات از چدن و فولاد و فرآورده‌های خوراکی عنوان کرد.

عباس‌زاده گفت: این کالاها از 51کشور از جمله ترکیه، چین، آلمان، امارات متحده عربی، ایتالیا، جمهوری کره، ارمنستان، ژاپن، لهستان، گرجستان پس از انجام تشریفات گمرکی وارد کشور شده است.

وی خاطرنشان کرد: در همین مدت بیش از 452 هزار و 695 مسافر از مبادی مرزی گمرکات استان تردد کرده‌اند که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل مسافران خروجی 2 درصد کاهش و مسافران ورودی یک درصد افزایش داشته است.

عباس‌زاده گفت: درآمدهای وصولی گمرکات استان در چهار ماهه اول سال‌جاری را یک هزار و 368 میلیارد و 785 میلیون و 316 هزار یال بوده که این رقم نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 36 درصد کاهش داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار