کارشناس مدیریت:
تابناک: یک کارشناس و مدرس رشته مدیریت در اصفهان گفت: حمل و نقل گردشگران خارجی از کشورهای مختلف یکی از چالشهای پیش روی صنعت گردشگری اصفهان است.
کد خبر: ۴۷۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹ 13 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، عباس حاجی ابراهیمی در کارگاه تخصصی زنجیره تامین و لجستیک (ERP) در اصفهان افزود: با مدیریت لجستیک و برنامه ریزی مدون می توان این چالش را برطرف کرد زیرا در مدیریت لجستیک، حمل و نقل بعنوان یکی از بخشهای مهم شناخته می شود.

مدیریت لجستیک بعنوان نقشی در زنجیره تامین است که وظیفه طراحی، نحوه اجرا، کنترل و افزایش بهره وری کلیه فرایندهای مرتبط با ذخیره سازی کالا و جریان های جلو برنده و یا عقب رونده موثر، ارائه سرویس ها و یا اطلاعات مرتبط از محل تولید تا نقطه مصرف را بعهده دارد.

این کارشناس با اشاره به اینکه اصفهان یکی از قطب های گردشگری ایران به شمار می آید، گفت: برای توسعه صنعت گردشگری باید لجستیک گردشگری در نظر گرفته شود تا با برنامه ریزی مدون شاهد حضور گردشگران خارجی در این شهر باشیم.

وی با بیان اینکه استان اصفهان از نظر مدیریت لجستیک در بخش حمل و نقل دارای مزیت سرمایه گذاری است، افزود: این استان کریدور مرکزی کشور است و بر اساس این ظرفیت می تواند بعنوان مرکزی مهم در صنعت حمل و نقل کشور شناخته شود.

حاجی ابراهیمی با اشاره به دو پروژه بندرخشک و کارگو ترمینال اصفهان تاکید کرد: این دو پروژه می تواند نقش موثری در تجارت کالا در منطقه غرب و مرکز آسیا داشته باشد.

وی مدیریت لجستیک را شامل جریان کالا، اطلاعات و یا هر نوع منابع دیگر مانند انرژی یا انسان ها بین محل تولید یا محل موجودی تا نقطه مصرف یا مورد نیاز برای برآورده کردن نیازهای مصرفی دانست و تصریح کرد: لجستیک شامل هنر و علم بدست آوردن تولید و توزیع مواد و محصول در مکان و مقدار مناسب است.

وی افزود: این مدیریت زمینه یکپارچه سازی اطلاعات، حمل و نقل، موجودی کالا، انبارداری، جابه جایی کالا و بسته بندی و در مواردی نیز شامل امنیت می شود.

به گفته این کارشناس، بر اساس رنکینگ جهانی، ایران در رتبه 112 لجستیک قرار دارد که جزو کشورهای پرخطر به حساب می آید در حالیکه ترکیه رتبه 25 و امارات رتبه 34 را بخود اختصاص داده است.

تعداد گردشگران خارجی در استان اصفهان در سال گذشته نسبت به سال 92 بیش از دو برابر شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :