رئیس اتحادیه کبابی و جگرکی‌های کرمانشاه با بیان اینکه خرید و مصرف جگر از جگرکی‌های مجاز هیچ خطری ندارد، گفت: ما هم متعجبیم که جگرکی‌های سیار چگونه جگر را سیخی هزار تومان می‌فروشند.
کد خبر: ۴۷۰۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳ 01 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،بهروز مرادیان ، با اشاره به نگرانی‌هایی که در خصوص مصرف جگر بدلیل بیماری "تب کریمه کنگو" وجود دارد، اظهار کرد: خوشبختانه 

اکنون آلایش‌های دامی مانند جگر مرحله پیش‌سرد را طی می‌کند و چون 24 ساعت در دمای یک تا چهار درجه سانتی‌گراد قرار می‌گیرد، هر نوع ویروسی از جمله "کریمه کنگو" از بین خواهد رفت.

وی افزود: با وجود این مرحله دیگر نگرانی بابت سلامت جگر استاندارد وجود ندارد و واحدهای صنفی که مجوز دارند نیز موظفند از همین جگر استاندارد استفاده کنند.

رئیس اتحادیه کبابی و جگرکی‌های کرمانشاه از نظارت‌هایی که توسط بخش‌های مختلف بر شیوه تهیه جگر در جگرکی‌های مجاز صورت می‌گیرد یاد کرد و ادامه داد: جگر این مغازه‌ها مطمئن و سالم است.

به گفته مرادیان، حدود 240 واحد دارای پروانه جگرکی و کبابی در کرمانشاه فعالیت دارند که مصرف جگر آنها بلامانع است.

وی از فعالیت جگرکی‌های سیار و وانت‌های جگرکی ابراز نگرانی کرد و یادآور شد: فقط از محدوده "لب آب" تا آخر مسکن در ساعات شب حدود 16 وانت جگر عرضه می‌کنند.

رئیس اتحادیه کبابی و جگرکی‌های کرمانشاه قیمت استاندارد هر سیخ جگر را بر اساس نوع گوسفند یا گوساله دو تا سه هزار تومان اعلام کرد و گفت: ما هم متعجبیم که جگرکی‌های سیار چگونه جگر را سیخی هزار تومان می‌فروشند.

مرادیان تاکید کرد: گلایه اصلی ما از خود مردم است که چطور به این واحدهای سیار اعتماد می‌کنند و سلامت خود را به خطر می‌اندازند.

وی با بیان اینکه مقرر شده بود با همکاری اداره اجرائیات شهرداری کرمانشاه این واحدهای سیار عرضه جگر جمع شود، اظهار کرد: متاسفانه هنوز اقدام جدی صورت نگرفته است.

رئیس اتحادیه کبابی و جگرکی‌های کرمانشاه خاطرنشان کرد: نگرانی دیگر ما فعالیت واحدهای صنفی غیرمجاز و بدون پروانه است که هیچ نظارت سلامت و بهداشتی روی آنها صورت نمی‌گیرد.

مرادیان تعداد این واحدها را نیز حدود 100 مورد برآورد کرد و افزود: متاسفانه شاهد فک پلمب های غیرقانونی این واحدها هستیم و دستگاه قضایی هم برخورد جدی با آنها نمی‌کند.

وی تصریح کرد: در قانون برای گرفتن مجوز واحدهای سیار هم تدابیری اندیشیده شده، اما متاسفانه آیین نامه اجرایی ندارد. 



منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار