مدیر امور عشایری ملکشاهی گفت : روزانه 130 مترمکعب آب شرب بین 700 خانوارعشایر این شهرستان توزیع می شود.
کد خبر: ۴۷۱۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰ 03 August 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛عنایت اله سلیمانی یکی از عمده مشکلات عشایر این شهرستان را عدم دسترسی به آب شرب سالم و بهداشتی عنوان کرد و گفت :برای رفع این مشکل روزانه 130 متر مکعب آب شرب در 30 منطقه و اتراقگاه عشایری شهرستان با 6 تانکر سیار توزیع می شود.
 
وی با بیان اینکه برای تأمین این میزان آب شرب به صورت روزانه با مشکلاتی مواجه هستیم اظهار کرد: حفر یک حلقه چاه آب شرب مختص عشایر شهرستان می تواند در درازمدت مشکل کمبود آب شرب عشایر ملکشاهی را تامین کند.
 
مدیرامور عشایری ملکشاهی با بیان اینکه جامعه عشایری این شهرستان با جمعیت 6 هزار نفری نیازمند ارائه خدمات مناسب است اظهار کرد: اخیراً472 دستگاه پنل خورشدی به ارزش اقتصادی 4 میلیارد ریال بین 472 خانوار عشایری جهت استفاده از انرژی برق توزیع گردیده است.
 
سلیمانی افزود: عشایر این شهرستان با تولید انواع محصولات دامی و کشاورزی به ارزش بیش از 400 میلیارد ریال سهم ارزنده ای در تولید و بهبود وضعیت اقتصادی شهرستان ایفا میکنند.
 
وی با اشاره به اینکه عشایر با تولید محصولات مختلف و عرضه آن در جامعه زمینه اشتغال و رونق اقتصادی رانیز فراهم کرده اند، یادآور شد: فعالیت عشایر و نیز تلاش برای رفع مشکلات آنان مصداق بارزی برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی است
 
بیش از شش هزار نفر از جمعیت 22هزار نفری ملکشاهی عشایر دامدار و کوچ رو هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار