معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه گفت: وضعیت گونه "خرس قهوه‌ای" در کرمانشاه رضایت بخش است.
کد خبر: ۴۷۳۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷ 06 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،کاظم علیزاده ، خرس قهوه‌ای را از گونه‌های جانوری قابل توجه در کرمانشاه دانست و اظهار کرد: زیستگاه اصلی این گونه جانوری در رویشگاه‌ها و جنکل‌های زاگرس خصوصا جنگل‌های بلوط است.

وی ادامه داد: در استان کرمانشاه هم زیستگاه‌های اصلی خرس قهوه‌ای در منطقه ماهیدشت، قلاجه، منطقه حفاظت شده بوزین و مره‌خیل، نواکوه، اورامانات و ... است.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت رضایت بخش گونه خرس قهوه‌ای در کرمانشاه، خاطرنشان کرد: خوشبختانه مشاهدات ما نشان می‌دهد جمعیت خرس قهوه‌ای در حال افزایش است.

 این مسئول افزود: با این وجود گونه خرس قهوه‌ای هم از جمله گونه‌های در معرض تهدید است و باید از آن حفاظت کرد.

علیزاده از برنامه‌های سازمان محیط زیست برای حمایت از گونه‌های در معرض تهدید یاد کرد و افزود: قرار است سازمان محیط زیست با همکاری استانداری‌های کشور کارگروهی در استان‌ها تشکیل دهد که برنامه‌های لازم برای حمایت از گونه‌های خاص و در معرض تهدید در این کارگروه‌ها بررسی شود. سپس اعتبارات مورد نیاز برای اقداماتی که باید انجام شود مشخص خواهد شد و باید از طریق استان‌ها تامین شود.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه هنوز این کارگروه‌ها شروع به کار نکرده اند، یادآوری کرد: البته ما در اداره کل محیط زیست استان اقدامات اولیه را انجام داده ایم که به محض آغاز به کار کارگروه‌ها تصمیمات لازم برای حمایت از گونه‌های جانوری منحصر به فرد استان گرفته شود.

علیزاده در پایان از تنوع پستانداران در کرمانشاه هم یاد کرد و گفت: در کرمانشاه 45 گونه پستاندار شناسایی شده که شوکا، پلنگ، خرس قهوه‌ای و ... از قابل توجه‌ترین  این گونه‌ها است. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار