شهرستان تازه تاسیس و کوچک بدره در فاصله 87 کیلومتری جنوب ایلام (تیر ماه سال 92 ار بخش به شهرستان ارتقا یافت) در سال های گذشته درگیر مشکلات مخابرات و زیر ساختی فنی در این حوزه بوده است.
کد خبر: ۴۷۴۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶ 07 August 2017

اداره مخابرات به نوعی مهمترین عرصه در زمینه استفاده از فناوری های نوین و عرضه کننده بسته های مختلف اینترنتی است که مردم تقریبا در هر ساعتی از روز از آن استفاده می کنند و به این دلیل اختلال در آن می تواند زمینه ساز مشکلات زیادی در شهر و خانه هاگردد.

به گزارش تابناک ایلام از بدره ؛حرکت دولت به سوی الکترونیک شدن، استفاده از سایت ها و درگاه های مختلف توسط نهادها و دستگاه های اجرایی، نقش اینترنت در جلوگیری از ترافیک و کاهش رفت و آمدها، انجام امور بانکی و اداری بر پایه اینترنت، صرفه جویی در وقت و هزینه ها، اتکای سیستم های بانکی و ادارات بر پایه شبکه های اینترنتی تنها بخشی از کارکردهای شبکه های ارتباطی در یک شهر امروزی است.
شهرستان تازه تاسیس و کوچک بدره در فاصله 87 کیلومتری جنوب ایلام (تیر ماه سال 92 ار بخش به شهرستان ارتقا یافت) در سال های گذشته درگیر مشکلات مخابرات و زیر ساختی فنی در این حوزه بوده است.
اگر چه قسمتی از مشکلات اینترنت و مخابرات، عمومی است و به مسایل ملی مرتبط است ولی باید پذیرفت که مشکلات ساده ایی مانند قطع گاه و بیگاه سیم های تلفن ثابت که گاهی تا چند ماه برقرار نمی شوند در حیطه عملکرد جزیی این دستگاه شهرستانی است.
اداره مخابرات این شهرستان به صورت مرکزی کوچک تحت قیمومیت شهرستان دره شهر عمل می کند و عدم وجود چارت اداری و ناکافی بودن پرسنل شاغل در این مرکز باعث شده مشکلات زیادی برای مشترکان به وجود آید.
یکی از مشترکان مخابرات بدره معتقد است: قسمت اعظمی از مشکلات اینترنت در سطح کلان است و به زیر ساخت های ملی کشوری مربوط است ولی قسمتی دیگر به ادارات شهرستانی مربوط است که باید بین این دو تفکیک قائل شد.
سجاد - ه - اظهار کرد: وضعیت اینترنت در شهر بدره به مراتب مناسب تر از روستاهاست و بعد از نصب آنتن جدید، کیفیت اینترنت و پهنای باند بهتر از قبل شده ولی در روستاها وضعیت کاملا برعکس بوده و بدلیل فرسودگی خطوط، عدم بررسی و سرکشی منظم و کمبود نیروی فنی و متخصص در این زمینه، در بخش تلفن ثابت و شبکه
ADSL خانگی همواره مشکلات وجود دارد.

وی گفت :بدلیل فقدان نیروی کافی و متخصص در شهرستان شاهدیم که گاهی سیم های ارتباطی برخی روستاها تا چند ماه قطع می گرددومردم قادر به استفاده از مودم های اینترنتی و بسته هایی که خریده اند نیستند.
رئیس مرکز مخابرات بدره در خصوص وضعیت کنونی این مرکز می گوید: شبکه موجود در سنوات گذشته با قطعی های مکرر کابلی روبرو بود که نمونه های بارز آن در چشمه شیرین، مرکز شهر بدره، کلم، گچ کوبان و تلخاب وجود داشته است که در سال جاری مشکلات موجود را تا حد بسیار بالایی کاهش داده ایم.
محمد جابری در خصوص وضعیت خدمات اینترنت اظهار کرد: منابع ورودی و خروجی اینترنتی به بدره ارتقا یافته و کمپین های مختلف دوره ای به کاربران متقاضی با هزینه مصوب واگذار می شود.
وی یادآور شد: با بهره برداری از شبکه سراسری فیبر نوری که با اعتبار 50 میلیارد ریالی هم اکنون توسط اداره زیر ساخت در حال اجراست مشکلات موجود در زمینه اینترنت شهرستان حل می شود و این مسیر پهنای باند را تا چهار برابر افزایش می دهد.
جابری با اشاره به نصب آنتن 3
G برای ارتقای شبکه اینترنت در شهرستان افزود: در صدد نصب و راه اندازی آنتن 4G در سال جاری برای افزایش کیفیت خدمات دهی به مشترکان هستیم.
وی در خصوص شبکه تلفن ثابت و همراه شهرستان گفت: مرکز دیجیتال تلفن ثابت شهرستان در مرکز بدره و هفت مرکز روستایی تحت پوشش به حدود هفت هزار مشترک خدمات ارائه می دهند در حالیکه پوشش 100 درصدی تلفن همراه با استفاده از آنتن های
BTS در نقاط مسکونی و جاده های ارتباطی شهرستان وجود دارد.
به نظر می رسد روند حل مشکلات مخابرات در بدره به کندی در حال اجرا است و مهمترین گام در این ارتباط، ارتقای اداری این مرکز به اداره مستقل و اختصاص بودجه و افزایش پرسنل مستقل و تمام وقت به آن می تواند در رفع مشکلات مشترکان در زمان کم کارگشا باشد.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
با تشکر از گزارشگر عزیز
باید عرض کنم مشکلات اینترنتی و قطعی گاه به گاه و سیمهای آویزان شرکت مخابرات آنقدر زیاد هستن که ترجیح میدهم چیزی ننویسم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
متاسفانه تقریبا هیچ نیروی متخصصی در کل سیستم مخابراتی بدره و تا حدودی دره شهر نیز ، وجود ندارد
بی نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
امروز پرداخت میکنی تا یه هفته بعدش خطو وصل نمیکنن معلوم نیست چکار میکنن کسی نیست رسیدگی کنه متاسفانه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار