مدیر جهاد کشاورزی سیروان از آغاز برداشت گوجه محلی در سطح بیش از 50 هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۷۵۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ 09 August 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛حجت الله بخشوده اظهار کرد: پیش بینی می شود بیش از 450 تن از این محصول در سیروان برداشت و روانه باز مصرف شود.
 
وی متوسط برداشت این محصول در هر هکتار را 9 تن اعلام کرد و افزود: ذائقه مردم استان ایلام نسبت به خام خوری گوجه محلی باعث شده که استقبال مناسبی از این محصول به عمل آید و در بازار مصرف بطور متوسط هر کیلوگرم 30 هزار ریال به فروش می رسد.
 
مدیر جهاد کشاورزی سیروان یادآور شد: ارزش اقتصادی این محصول در شهرستان بیش از 13 میلیارد و 500 میلیون ریال است و زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم فصلی 70 نفر را فراهم می کند.
 
بخشوده تاکید کرد: این سازمان در راستای برداشت محصول با کیفیت در طول دوران کاشت ضمن استفاده از بذرهای مناسب ، آبیاری قطره ای و مبارزه با آفات نباتی را در دستور کار خود قرار داده است.
 
وی توزیع زنبور براکون برای مبارزه بیولوژیک و کاهش مصرف سموم، توزیع سم فسفر دوزنگ جهت مبارزه با جوندگان مضر و ارایه مشاوره رایگان به کشاورزان در زمینه مبارزه با آفات و
امراض را از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط جهاد کشاورزی سیروان عنوان کرد.
 
وی اضافه کرد: امسال برای اولین بار با مشاوره و راهنمایی کارشناسان در سطح یک هکتار گوجه محلی به صورت کشت زیر پلاستیک به منظور پیش رسی و تولید زودتر از موعود این محصول در بخش کارزان انجام گرفت که در رسیدن به اهداف مورد نظر موفقیت آمیز بود.
 
گوجه فرنگی سرشار از ویتامین های A و B و دارای مواد معدنی، کلسیم، پتاسیم، فسفر، گوگرد، آهن، روی و فنر است.
 
شهرستان 17 هزار نفری سیروان به مرکزیت شهر لومار در 65 کیلومتری ایلام قرار دارد و مهرماه سال 1391 از بخش به شهرستان ارتقا یافت و دارای 2 بخش، چهار دهستان و 63 روستاست.

22هزار هکتار زمین کشاورزی در شهرستان سیروان وجود دارد که از این مقدار 13 هزار هکتار زمین زیر کشت می رود و حدود 2 هزار هکتار آن آبی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار