رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: نقش دولت تسهیل‌گری ، رفع موانع و قوانین مزاحم است و برای رفع مشکلات نیاز به همبستگی بین همه بخش‌ها داریم.
کد خبر: ۴۷۵۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰ 09 August 2017
به گزارش خبرنگارخبرگزاری تابناک، کیوان کاشفی امروز در جمع خبرنگاران افزود: نباید از دولت توقع داشته باشیم بیکاری 20 درصدی کرمانشاه را به تنهایی پایین بیاورد، بلکه برای کاهش بیکاری به همبستگی و اجماع عمومی نیاز داریم.

وی خاطر نشان کرد:از موارد مهم دیگر  که مانع از کاهش نرخ بیکاری می‌شود، مسائل فرهنگی است که متاسفانه به خوبی روی آن کار نشده است، و درگذشته نیز شاهد بوده ایم مشکل استان پول و تسهیلات نیست زیرا در آن زمان نیز مشکل اشتغال بوده است و تا زمانی که زیرساخت‌های فرهنگی اصلاح نشود، هیچ سرمایه‌گذاری روی این فوندانسیون ضعیف جواب نخواهد داد.

کاشفی تصریح کرد: هیچ جامعه ای به پیشرفت نمی‌رسد، مگر آنکه مردم آن جامعه تلاش و همت کنند تا به توسعه ای پایدار برسند وحل مشکلات کرمانشاه و حرکت آن به سمت توسعه یافتگی نیازمند زمان  و رسانه ها نیز در این بین برای فرهنگسازی و حل مسائل فرهنگی نقش بسزایی دارند.

رییس اتاق بازرگانی استان گفت:با پیگیری‌هایی که انجام شده سفیر روسیه به همراه یک هیات تجاری، هفته آینده به  کرمانشاه خواهند آمد و با توجه به بسترهایی که از سوی دو کشور برای توسعه روابط اقتصادی فراهم شده، وهدف از این سفر توسعه روابط اقتصادی بین کرمانشاه و روسیه خصوصا در بعد صادرات و واردات است زمینه‌های خوبی را در این خصوص شناسایی کرده ایم.

کاشفی اظهار داشت: قرار است هیات تجاری از استان، 20 شهریور و همزمان با نمایشگاه مواد غذایی روسیه به مسکو اعزام شوند که هدف از این سفر نیز توسعه روابط تجاری است.

به گفته این مسئول: از یک شرکت سرمایه‌گذاری آلمانی نیز دعوت شده که مهرماه به کرمانشاه سفر کنند که این شرکت تجارب خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری و مشاوره دارد که با سفر دو روزه این شرکت به کرمانشاه، امیدواریم بتوانیم از تجارب آنها برای توسعه سرمایه‌گذاری در استان استفاده کنیم.

وی ابراز داشت: دو مولفه مهم در صادرات داریم که یکی زیرساخت‌ها از جمله جاده، انبار و ... است و مولفه دوم نیز ایجاد هماهنگی بین حلقه‌هایی که در زنجیره صادرات نقش دارند، می باشد واین دو مولفه در مرزهای مختلف کرمانشاه متفاوت است و همین امر باعث می‌شود مرزهای ما قابلیت صادراتی متفاوتی داشته باشند.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر طرف اصلی صادرات ما کشور عراق است که بازاری بسیار متغیر دارد و از بسیاری از ساز و کارهای بین‌المللی تجارت جهانی تبعیت نمی‌کندو  به دلیل این مجموع  واین شرایط گاهی صادرات ما دچار نوسان می‌شود ولی با قاطعیت می توان گفت صادرات استان کم نشده و تنها اتفاقی که رخ داده کاهش قابلیت صادراتی برخی از مرزهای ما خصوصا مرز پرویزخان است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه افزود: میزان صادرات کنونی مرز سومار حدود 300 میلیون دلار در سال ع است که اگر زیرساخت‌های مورد نیازفراهم شود  شاهد رسمی شدن این مرز هستیم،و می‌توان صادرات این مرز را به یک میلیارد دلار هم رساند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار