تابناک: همچنین براساس طرح تفصیلی شهر اصفهان این معبر باید یک گذرگاه محلی برای دسترسی خودروها به خیابان باشد و اینکه اکنون نام "خیابان" به آن اطلاق شود کمی جای تامل و بررسی بیشتر دارد.
کد خبر: ۴۷۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲ 15 June 2015
به گزارش تابناک اصفهان، بالاخره شهرداری توانست میراث فرهنگی را پای میزه مذاکره بنشاند تا مجوز ساخت خیابان آقانورالله نجفی را که پشت سد اعتراضات مانده بود، بگیرد.

این خیابان که در ابتدا قرار بود، گذرگاه دسترسی باشد تا عبور خودروها از میدان نقش جهان که در آن روزها هنوز برای عبور خودروها باز بود، را کمتر کند، با مخالفت بسیاری از فعالان میراث روبرو شد و این مخالفت ها تا جایی پیش رفت که در سفر طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی به اصفهان دستور توقف این پروژه صادر شد.

حال بعد از گذشت حدود دو سال از این ماجرا امروز شهردار منطقه سه از توافق با میراث فرهنگی برای احداث این خیابان خبر داده است.

این خیابان قرار است خیابان حافظ را به نشاط متصل کند تا عبور خودروها از میدان نقش جهان کمتر شود.

البته جای این سوال مطرح است در شرایطی که میدان امام حدود یک سال و نیم است به روی تردد خودروها بسته شده، آیا اجرای این پروژه توجیه دارد؟.

همچنین براساس طرح تفصیلی شهر اصفهان این معبر باید یک گذرگاه محلی برای دسترسی خودروها به خیابان باشد و اینکه اکنون نام "خیابان" به آن اطلاق شود کمی جای تامل و بررسی بیشتر دارد.

نکته دیگر اینکه در طرح تفصیلی مشخص شده که این گذر نه خیابان بلکه تنها معبری با عرض 12 متر است و افزایش عرض آن خلاف قانون است.

زمانی که این پروژه به یکی از طرح های حاشیه دار شهرداری تبدیل شده بود، میراث فرهنگی اصفهان اعلام کرد تا زمانیکه این طرح با عرض بیش از 12 متر اجرایی شود خلاف قانون است اما حالا این طرح با عرض 14 متر به تصویب رسیده است.

منصور نجفي شهردار منطقه سه، در این ارتباط گفت: احداث خيابان آقانورالله نجفي در مجاورت ميدان امام(ره) در دستور كار شهرداري منطقه 3 قرار دارد.

وي با اشاره به اينكه در تعيين خط بدنه خيابان آقانورالله مباحثي مابين ميراث فرهنگي و شهرداري وجود داشت، افزود: به تازگي تفاهمي از سوي شهرداري با ميراث فرهنگي مبني بر خط بدنه 14 متر انجام شده و قرار است اين تفاهم براي تصويب به كميسيون ماده 5 ارسال شود.

مدير منطقه 3 شهرداري اصفهان تصريح كرد: مابقي آزادسازي خيابان آقانورالله نجفي پس از تصويب در كميسيون ماده 5 انجام مي شود.

نجفي تاكيد كرد: خيابان آقانورالله نجفي از خيابان حافظ به صورت شمال به جنوب آغاز مي شود و سپس به صورت غربي به شرقي به خيابان نشاط ختم مي گردد.

در حالی نجفی از عنوان" خیابان" برای این معبر استفاده می کند که پیش از این تمام شرط و شروط های میراث فرهنگی بروی تبدیل نکردن این طرح به خیابان و ماندن آن در حد یک "گذر" بود!.

از سویی یکی از نگرانی های اجرای این طرح، پارکینگی است که حدفاصل خیابان نشاط تا میدان نقش جهان در حال ساخت است و همین امر ممکن است شبهه تبدیل این گذرگاه به خیابان را تشدید کند!.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار