معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات استان همدان گفت: در ماه مبارک رمضان بیش از 95 درصد مساجد استان فعال است.
کد خبر: ۴۸۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷ 16 June 2015
معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات استان همدان گفت: در ماه مبارک رمضان بیش از 95 درصد مساجد استان فعال است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام "علی‌مراد کیانی" اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان و ماه محرم ظرفیت بیشتری از مساجد استان فعال می‌شود و تعداد مبلغان اعزامی نیز در این ماه افزایش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان در حوزه تبلیغ تا 80 درصد از ظرفیت مبلغان استانی استفاده کرده و مابقی از استان قم اعزام می‌شوند به طوریکه حدود 80 درصد مبلغیان را آقایان و 20 درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی با بیا اینکه برنامه‌ها را به گونه‌ای سازماندهی می‌کنیم که درصد بیشتری از مبلغان استان را تحت پوشش قرار دهند، عنوان کرد: گاهی برخی برنامه‌های فرهنگی با یکدیگر در تضادند و یکدیگر را خنثی کرده و تلاش‌ها را در جهت تقویت بنیه دینی کشور خنثی می‌کنند بنابراین در برگزاری برنامه‌های فرهنگی باید تلاش شود تا ضمن پرهیز از تضاد برنامه‌ها با یکدیگر، بر انجام برنامه‌های دینی و آموزه‌های دینی تاکید بیشتری شود.

حجت‌الاسلام کیانی با اشاره به اینکه سخنرانی‌ها در ماه مبارک رمضان جزو برنامه‌های فرهنگی و فراغتی به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان جزء‌خوانی قرآن کریم را به صورت روزانه خواهیم داشت همچنین در یک دوره 9 روزه سه اعتکاف سه روزه را برگزار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه دهه آخر ماه مبارک رمضان با برنامه‌های تابستانی پایگاه‌ها همراه است، افزود: 38 پایگاه سفیران امید وجود دارد که برای دانشجویان و دانش‌آموزان برنامه‌هایی در دست اجرا دارند و مربی‌ها نیز از استان قم اعزام می‌شوند.

وی اظهار کرد: متولی پایگاه‌های اوقات فراغت، شورای فرهنگی محلات هستند که برنامه پایگاه‌ها را در دست اجرا دارند به طوریکه تعداد افراد عضو شده در پایگاه‌ها باید بیش از 25 نفر باشد.

حجت‌الاسلام کیانی تصریح کرد: بودجه اختصاص داده شده به هر یک از پایگاه‌ها برای اجرای برنامه‌ها یک میلیون و 250 هزار تومان است و فعالیت‌های پایگاه‌ها در طول فعالیت چهار بار توسط کارشناسان شهرستان ارزیابی می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان برنامه‌ریزی شده تا سال 97، 50 درصد مساجد سطح استان فعال شود و امام جماعت نیز داشته باشند.

حجت‌الاسلام کیانی افزود: در سال 92، تعداد 433 امام جماعت را در سطح استان داشتیم که در یک حرکت جهادی در سال 93 به 531 نفر رسید و پیش‌بینی کرده‌ایم که سالانه تعداد 88 نفر به تعداد امام جماعت‌های مساجد افزوده شود.

وی در خصوص اعزام مبلغان به روستاها نیز گفت: در روستاهایی که خانه عالم دارند و شرایط سکونت مناسب باشد مبلغان را به روستاها اعزام خواهیم کرد البته یکی از شرایط اعزام مبلغ به روستاها این است که تعداد خانوارها در آن روستا بیش از 200 خانوار باشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار