امام جمعه موقت اهواز:
سال گذشته به دنبال ایجاد پدیده ریزگردها در استان خوزستان طرح کاشت نهال از سوی دولت مطرح شد و این در حالی است که این طرح برای مقابله با ریزگردها نامناسب است و ما حل مشکل آب استان را به جای نهال کاری توصیه می‌کنیم
کد خبر: ۴۸۳۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳ 25 August 2017
آیت الله محسن حیدری در خطبه های امروز نماز جمعه اهواز گفت: وزرات نفت برای تثبیت ۲۰۰ هزار هتکار شن روان، متعهد به تخصیص اعتباری بالغ بر ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال شده است، اما از این مبلغ تاکنون فقط یک هزار میلیارد ریال اختصاص داده است.

امام جمعه موقت اهواز افزود: سال گذشته به دنبال ایجاد پدیده ریزگردها در استان خوزستان طرح کاشت نهال از سوی دولت مطرح شد و این در حالی است که این طرح برای مقابله با ریزگردها نامناسب است و ما حل مشکل آب استان را به جای نهال کاری توصیه می‌کنیم.

وی با انتقاد از عدم تخصیص آب برای نهال کاری ادامه داد: درخواست داریم که حداقل 20 متر مکعب بر ثانیه آب کارون را به این طرح ها اختصاص دهند تا نهال های کاشته شده خشک نشوند.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری همچنین از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی خواست از نخیلات، درختان انگور و میوه در این پروژه استفاده کنند تا کشاورزان و اهالی این مناطق از ثمره آن بهره مند شوند.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر را یاداور شد و گفت: این دو شهید عزیز، به دست منافقین به شهادت رسیدند و داعشی‌های امروز شادگران مکتب نقاق و منافقین هستند. 

وی افزود: دست‌هایی وجود دارند که می‌خواهند جای جلاد و شهید را با هم عوض کنند که باید مراقب بود و فریب نخورد. ما انتظار نداریم که آمریکا و سازمان‌های مدعی حقوق بشر، دست از حمایت تروریست‌ها و داعشی‌ها بردارند، چون اینها طبیعت‌شان همین است و انتظاری از آن‌ها نمی‌رود.

خطیب جمعه اهواز گفت: این هفته فرصتی است که دولت بتواند عملکرد و فعالیت های خود را گزارش کند تا مردم در جریان فعالیت‌ها و اقدامات و تنگناها قرار گیرند و عزم‌شان برای کمک به دولت جزم شود.

وی به آغاز بکار دولت دوازدهم اشاره کرد و گفت: کابینه دوازدهم با گرفتن رای اعتماد برای 16 وزیر، استقرار پیدا کرد و کار خود را آغاز نمود و باید این موفقیت را نیز به دولت و رییس جمهور تبریک گفت. 

حیدری افزود: از نمایندگان خوزستان در مجلس نیز قدردانی می کنیم که با صلابت، ایستادگی کردند و از منافع استان که منافع کشور نیز در آن مستتر است، دفاع کردند و از آن شخصی که سابقه خوبی در بحث انتقال آب نداشت، دفاع نکردند و به راو رای اعتماد ندادند.

امام جمعه موقت اهواز همچنین با انتقاد از کشت نیشکر و توسعه آن در استان خوزستان افزود: پس از جنگ، هفت واحد توسعه نیشکر در استان خوزستان ایجاد شد که با وجود این شرکت ها در استان طبق نظر کارشناسان زیست محیطی آسیب های جدی به محیط زیست و تالاب های استان وارد شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار