دبیر انجمن صنفی دفاتر پیشخوان دولت البرز گفت: پیگیری‌ها جهت صدور کارت بهداشت الکترونیکی در استان بی‌نتیجه بوده است.
کد خبر: ۴۸۴۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵ 27 August 2017
به گزارش تابناک : احمدرضا شهیدی اظهارکرد: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت بهداشت و کانون دفاتر پیشخوان دولت ، بنا شده در کل‌ کشور کارت‌های بهداشت به صورت الکترونیکی صادر شود. 

وی ادامه داد: در حال حاضر به جز سه استان که البرز یکی از آنها است در سایر استان‌های‌ کشور کارت‌های بهداشت به صورت الکترونیکی صادر می‌شود.

وی افزود: پس از ابلاغ این تفاهم نامه قرار شد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان فرایند الکترونیکی کردن کارت های بهداشت از طریق دفاتر پیشخوان را پیگیری کند ولی متاسفانه تا کنون هیچ همکاری در این زمینه صورت نگرفته است.

این مسئول با اشاره به نامشخص بودن علت عدم صدور کارت بهداشت الکترونیکی در البرز توضیح داد: با پیگیری‌های مستمر به این نتیجه رسیده‌ایم‌ که چیزی جز اعمال سلیقه و نظر شخصی مسئولان مرتبط دانشگاه علوم پزشکی مانع صدور این کارت ها نیست.

وی ابراز کرد: درحال حاضر کارتهای بهداشت در استان به صورت‌کاغذی و سنتی صادر می‌شود که امکان جعل و سوء استفاده از آنها وجود دارد. چرا باید برای یک فرد معتاد کارت سلامت صادر شود و در این زمینه هیچ‌کسی خود را ملزم به پاسخگویی نداند؟ برای پیگیری روند صدور کارت‌های الکترونیکی دستور مستقیم استاندار، معاون استاندار و حتی معاون وزیر به معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان ابلاغ شده ولی‌ گویا این روش نیز بی اثر بوده است.

دبیر انجمن صنفی دفاتر پیشخوان دولت البرز گفت: با الکترونیکی شدن فرایند صدور کارت‌های بهداشت، این فرایند بدون اعمال سلیقه شخصی کارشناس انجام می‌شود وکارت بهداشت صادر شده نیز غیر قابل جعل و با بارکد خواهد بود.

وی با اشاره به فرایند صدورکارت بهداشت الکترونیکی اضافه‌ کرد: در ابتدا افراد به دفاتر پیشخوان مراجعه کرده و ثبت نام اولیه را انجام می دهند. پس از آن متقاضیان باید به مراکز بهداشت مراجعه‌ کنند و پس از انجام آزمایشات لازم اگر پزشک همه موارد مورد نظر را تاییدکرد، دوباره به دفاتر پیشخوان دولت ارجاع داده می‌شوند تا کارت الکترونیکی برای آنان صادر شود.

شهیدی توضیح داد: کارتهای الکترونیکی صادر شده غیر قابل جعل بوده و هر 6 ماه باید تمدید شود.

این مسئول با اشاره به تبعات عدم صدور کارت بهداشت الکترونیکی در البرز گفت: بخش خصوصی تاکنون سه میلیارد تومان جهت خرید دستگاه‌های پی وی سی هزینه کرده تا متقاضیان بتوانند به صورت‌ آنی‌ کارت بهداشت خود را دریافت کنند ولی این سرمایه در حال حاضر گوشه دفاتر پیشخوان خاک می‌خورد.

وی ادامه داد: درحال حاضر آماری از تعداد کارت‌های بهداشت صادر شده دراستان وجود ندارد ولی با الکترونیکی شدن فرایند صدور این نابه سامانی‌ها رفع خواهد شد. 






منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار