رئیس سازمان میراث فرهنگی:
معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه دولت وعده های خود را فراموش نکرده است، گفت: برخی منتقدان عملکرد دولت و تیم مذاکره کننده از کانون های ثروت هدایت می شوند.
کد خبر: ۴۸۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸ 16 June 2015
 مسعود سلطانی فر در همایش گرامیداشت ۲۴خردادماه و در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان اسلامشهر با اشاره به اینکه کسانی که انتقاد می کنند و دلواپس هستند به چند دسته تقسیم می شوند، اظهار داشت:  برخی  انتقادات خیلی ریشه ندارد و از روی عدم آگاهی و شناخت است، برخی هم اصلا نگران مذاکره با آمریکا نیستند بلکه حسرت می خورند که چرا توسط گروه و جناح خودشان این مذاکرات به نتیجه نرسید.

معاون رئیس جمهور افزود: گروهی هم با به نتیجه رسیدن مذاکرات و برداشتن تحریم ها منافع اقتصادی خود را در خطر می بینند چرا که در سال های گذشته به واسطه وجود تحریم ها توانسته اند ثروت های عظیم به دست بیاورند .  بسیاری از انتقادات از طریق این کانون های ثروت هدایت می شوند، وقتی کشور در تحریم باشد باید از طریق کانال هایی نیازهای اساسی مردم را تامین کرد و در این بین کانون های ثروت و قدرتی تشکیل شده که منافع خود را در حفظ تحریم می بیند.

وی ۲۴خرداد را یک اتفاق بزرگ و تعیین کننده برشمرد و تاکید کرد: با حضور مردم در پای صندوق های رای، نقشه یک عده که فکر می کردند می توانند مانع حاکمیت مردم بشوند بر هم خورد، مردم نه بزرگ به مدل مدیریتی هشت سال گذشته دادند مدلی که موجب مشکلات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی شده بود و یک آری بزرگ هم به رویکرد جدید دادند یعنی با انتخاب دولت تدبیر و امید خواستار رشد اقتصادی، حفظ کرامت انسانی و تامین معشیت خود شدند.

رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، عملکرد دولت نهم و دهم را موجب خروج حرکت انقلاب اسلامی از مسیر عقلانی و منطقی دانست و اظهار داشت: مردم هنوز فراموش نکرده اند که در هشت سال ریاست جمهوری گذشته نرخ تورم به ۴۵درصد رسید و در بین ۲۰۵ کشور جهان ایران رتبه دوم را از نظر نرخ رشد تورم به دست آورد، دولت گذشته با گسترش بی رویه واردات اجناس نامرغوب چینی، کارگران ایرانی را بیکار و تجار چینی را پولدار کرد.

سلطانی فر با ذکر خاطره ای از ۲۵خرداد سال ۹۲ گفت: به زودی خاطرات خود را در خصوص انتخابات سال ۹۲ به رشته تحریر درخواهم آورد، اینجانب ناظر انتخاباتی در وزارت کشور بودم، در روز ۲۵ خردادماه سال ۹۲ پس از قطعی شدن نتیجه انتخابات، مردم در خیابان ها به شادی پرداختند و من به این فکر می کردم که این ملت در هشت سال گذشته چقدر سختی، سرافکندگی و شکست متحمل شده اند که حالا خوشحال و خشنود از انتخاب دولت اعتدال، تدبیر و امید هستند.

معاون رئیس جمهور افزود: دولت وعده های خود را فراموش نکرده و با جدیت تحقق شعارهای خود را دنبال می کند، تورم ۴۵ درصدی به ۱۵درصد کاهش پیدا و دوران بی ثباتی به پایان رسیده و دولت به فکر تامین معشیت مردم و افزایش رفاه عمومی است، دولت به دنبال فعالیت اقتصادی شفاف است.

وی گفت: مذاکرات هسته ای حساس و پیچیده  بوده تیم هسته ای ایران متشکل از ۱۴ کارشناس است درحالی که کشور آمریکا ۱۳۰نفر، روسیه ۴۰کارشناس و فرانسه بیش از ۳۰متخصص به همراه خود دارند در این مذاکرات فقط عنایت ویژه خداوند، حمایت و راهنمایی های خاص مقام معظم رهبری و پشتیبانی و دعای خیر ملت شریف ایران کمک حال دولت و تیم مذاکره کننده است.

این مقام مسول در پایان گفت: خیلی نگران تهدیدها و انتقادات نیستیم، هدف بزرگی داریم شرایط برای رشد و آبادانی کشور مهیا شده ولی موانعی در این مسیر وجود دارد، با اجرای اقتصاد مقاومتی و دستاوردهای تیم هسته ای در آینده ای نه چندان دور خبرهای خوشی خواهد رسید.

گفتنی است بازدید از خانواده شهید فردین مولایی از دیگر برنامه های سفر چند ساعته معاون ریاست جمهوری به شهرستان اسلامشهر بود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار