کد خبر: ۴۸۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۰ 16 June 2015
  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج بر ضرورت ترویج فرهنگ روزنامه خوانی در میان مردم تاکید کرد.
مهدی ابدالی درگفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: هرچند در وضعیت کیوسک‌های مطبوعاتی شهرستان کرج نابه سامانی‌هایی وجود دارد و شاهد تخلفاتی دراین بخش هستیم ولی واقعیت این است که ساماندهی وضعیت این کیوسک‌ها اولویت اول اداره فرهنگ و ارشاد کرج نیست.
وی خاطرنشان کرد: از ساماندهی وضعیت کیوسک‌های مطبوعاتی، رسیدگی به وضعیت تبلیغات شهری مهم‌تر به نظر می‌رسد.
ابدالی ادامه داد: علاوه براین هنوز اتفاقات رضایت بخشی در بخش  رسیدگی به دفاتر مطبوعاتی و توزیع آگهی در بین نشریات محلی این شهرستان صورت نگرفته بنابراین وظیفه ارشاد کرج  به عنوان متولی فرهنگ و هنر شهرستان این است که با برنامه‌ریزی و اولویت بندی به سمت تحقق اهداف پیش بینی شده حرکت کند.
وی بابیان این که نشریات و روزنامه‌ها آن طور که باید و شاید درسبد فرهنگی خانواده‌ها جای نگرفته‌اندگفت:با روی کارامدن روش‌های جدید و سریع کسب اطلاعات و اخبار مردم بیشتر ترجیح می‌دهند مطالب مورد علاقه خود را از طریق سایت‌ها و ازدرگاه فضای مجازی دریافت کنند.
ابدالی اضافه کرد: امروز اکثر کیوسک‌های مطبوعاتی به محلی برای فروش آبمیوه و سیگار و ... تبدیل شده‌اند ودر پیشخوان آنها تعداد حدودی روزنامه می‌توان مشاهده کرد.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: باید نگاه عموم مردم نسبت به نشریات و روزنامه تغییر کند تا شاهد رونق کیوسک‌های مطبوعاتی باشیم.
این مسئول ادامه داد: علاوه براین به دلیل این که کیوسک‌های مطبوعاتی مجز خود را از ارشاد دریافت نمی‌کنند نظارت ارشاد برآنها تا اندازه ای دشوار است.
وی افزود: وقتی کیوسک‌های مطبوعاتی عوارض و هزینه‌های سالانه خود رابه دستگاه دیگری به جز ارشاد پرداخت می‌کنند بحث ساماندهی وضعیتشان توسط ارشاد معقول به نظر نمی‌رسد.
وی ادامه داد: این مشکل در خصوص ویدئو کلوپ‌ها هم صادق است؛ چراکه این مراکز مجوز خود را از دستگاهی به جز ارشاد دریافت می‌کنند و همین باعث شده ارشاد نتواند با قدرت از تخلفات آنها جلوگیری کند.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد کرج اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد کرج به تازگی هویت خود را به دست آورده و تا مدت‌ها قبل مانند شیر بی و یال و دمی بود که قادر نبود بسیاری از توانمندی‌هایش را نشان دهد.
ابدالی اضافه کرد: واقعیت این است زیرساخت‌های فرهنگ و هنر درشهرستان کرج بسیار ضعیف است و اعتبارات  دولتی تخصیص یافته نیز نمی‌تواند پاسخ گوی نیازهای موجود باشد.
وی ادامه داد: همه دستگاه‌ها و نهادها به فراخور توان خود باید دست به دست ارشاد دهند و برای افزایش زیرساخت های فرهنگی و هنری این شهرستان تلاش کنند. ‌
وی در پایان گفت: بدون شک ارتقای وضعیت فرهنگی و هنری شهرستان نتایج مطلوبی درتمامی ابعاد جامعه  خواهد داشت و از بسیار ی از مشکلات موجود کم خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار