سرپرست معاونت فرهنگی-دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از عضویت 3800 دانشجو در انجمن‌ها، کانون‌ها و تشکل‌های این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۴۸۹۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰ 04 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،دکتر محمدرضا غلامی، با اشاره به راه‌اندازی 17 انجمن علمی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه طی دو سال اخیر، گفت: سال گذشته انجمن‌های پرستاری، بهداشت و غذا، نورال(پزشکی هسته‌ای)، پیشگیری و آموزش سلامت، مامایی و مغز و اعصاب کار خود را در دانشگاه آغاز کردند.

وی افزود: ابتدای امسال نیز انجمن‌های دندانپزشکی، بهداشت دهان و دندان، علوم آزمایشگاهی، رادیولوژی و هوشبری آغاز به کار کردند و تابستان امسال نیز انجمن‌های دیابت، نانو، صنایع غذایی، بهداشت محیط و فوریت‌های پزشکی راه‌اندازی شدند که فعالیت آنها از مهرماه آغاز می‌شود.

غلامی خاطرنشان کرد: در این بین انجمن بین رشته‌ای "ابن سینا" که متشکل از رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی است قدیمی‌ترین انجمن علمی دانشگاه بوده که در سال 1394 راه‌اندازی شده است.

وی به فعالیت این انجمن‌ها طی امسال و سال گذشته اشاره کرد و افزود: طی این مدت 58 کارگاه تخصصی از جمله کارگاه تداخلات دارویی، تفسیر نوار قلب، تفکر نقاد، تفکر خلاق و تقلب‌های مواد غذایی توسط انجمن‌های فعال دانشگاه برگزار شده که بیش از 5300 دانشجو در این کارگاه‌ها شرکت کردند.

غلامی همچنین از برگزاری 19 نشست تخصصی با حضور 2300 شرکت کننده، 27 ژورنال کلاپ تخصصی با حضور 320 شرکت کننده، برگزاری کمپ‌های سلامت و اردوهای جهادی با پوشش شش هزار نفر از اهالی مناطق محروم و  برگزاری هفت مسابقه تخصصی علمی با حضور 220 نفر توسط انجمن‌ها و کانون‌های این دانشگاه در دو سال فعالیت آنها خبر داد.

وی افزود: طرح "تربیت سفیران سلامت" در سطح مدارس و دانشگاه‌ها نیز توسط اعضای این انجمن‌ها برگزار شد که طی آن 260 دانش آموز و 900 دانشجو در حوزه سلامت آموزش داده شدند.

غلامی با اشاره به عضویت 80 درصد دانشجویان این دانشگاه در کانون‌ها و انجمن‌های دانشگاه، گفت: از مجموع 4700 دانشجوی دانشگاه 3800 نفر آنها در کانون‌ها و انجمن‌های دانشگاه عضو بوده و فعالیت دارند.

سرپرست معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با اشاره به فعالیت 24 کانون و تشکل دانشجویی در این دانشگاه، گفت: این کانون‌های و تشکل‌ها شامل کانون هلال احمر، گردشگری، برترین‌ها، انجمن هنری، تصویر هنر، موسیقی، انجمن ادبی، فضای مجازی و IT، اخلاق حرفه‌ای، دهک، سلامت، انجمن خیریه امام علی(ع)، پرتو، رادیو، دانشجویان بین‌الملل، سبک زندگی، امدادگرایی، همدلی، نهج‌البلاغه، عفاف و حجاب، قرآن و عترت، مهدویت، اندیشه جوان و مطالبات رهبری است.

غلامی فعالیت کانونها و تشکل‌های دانشجویی را یکی از راه‌های موثر آموزش مهارت زندگی به دانشجویان دانست و عنوان کرد: دانشجویان با فعالیت در این نهاد در تعامل و ارتباط با یکدیگر تعامل با اجتماع، نوع دوستی و کار گروهی را یاد می‌گیرند و به نوعی مهارت ورود به اجتماع را کسب می‌کنند.

وی افزود: همچنین فعالیت انجمن‌ها و تشکل‌ها موجب ایجاد فضای نشاط و شادی در دانشگاه شده و انگیزه دانشجویان را بالا می‌برد.

غلامی تصریح کرد: دانشجویان با فعالیت در این نهادها با بدنه جامعه ارتباط برقرار کرده و با مشکلات جامعه از نزدیک آشنا می‌شوند، به طور مثال با شرکت‌ در اردوهای جهادی و سفر به مناطق محروم از نزدیک محرومیت جامعه را لمس کرده و قطعا در آینده خروجی‌های خوبی در دانشگاه خواهیم داشت.





 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار