رسول شهسواری والیبالیست سیرجانی عضو تیم ملی امید در گفت‌و‌گو با کرنا:
رسول شهسواری یکی از استعدادهای والیبال استان کرمان است که در چند سال اخیر با پشت سر گذاشتن پله‌های ترقی توانسته است به تیم‌های ملی والیبال کشورمان راه یابد...
کد خبر: ۴۸۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰ 17 June 2015

رسول شهسواری یکی از استعدادهای والیبال استان کرمان است که در چند سال اخیر با پشت سر گذاشتن پله‌های ترقی توانسته است به تیم‌های ملی والیبال کشورمان راه یابد. این استعداد که از سرمایه‌های شهرستان سیرجان است، حالا با تیم ملی امید ایران قهرمانی آسیا را به ویترین افتخارات خود آورده است تا از همین ابتدای راه به کسب عنوان و مدال از مسابقات عادت کند. به سراغ وی رفتیم تا با او در خصوص والیبال و تیم ملی امید صحبت کنیم.

 

آقای شهسواری! شما حالا در بین اهالی ورزش سیرجان به‌عنوان یک چهره‌ی جوان و موفق شناخته می‌شوید. لطفا در ابتدا از روزهایی صحبت کنید که مسیر سالن والیبال را در پیش گرفتید و در ادامه، به‌عنوان یک چهره‌ی موفق در تیم گل‌گهر توانستید جای ثابتی را برای خود در ترکیب تیم پیدا کنید.
من از 10 سال قبل والیبال را در باشگاه گل‌گهر و از رده‌های سنی این باشگاه آغاز کردم. به والیبال علاقه‌مند شدم و با توجه به شرایطی که باشگاه گل‌گهر داشت، این رشته را برای فعالیت ورزشی حرفه‌ای در نظر گرفتم. همه‌چیز به‌صورت معمول خوب پیش رفت و من به تیم بزرگ‌سالان گل‌گهر هم رسیدم. البته در این بین حمایت مربیان و حضور برخی بازیکنان مطرح در سیرجان در پیش‌رفت و ایجاد انگیزه برای من و بازیکنان دیگر مزید بر علت شد تا این‌که از تیم راه و ترابری اصفهان از من برای حضور در این تیم دعوت شد. البته بازی در این تیم در ادامه، سکوی پرتابی شد تا حضور در تیم سایپا را نیز تجربه کنم.

 

در این مسیر به تیم ملی جوانان و امید ایران هم رسیدید.
خوش‌بختانه مربیان تیم‌های ملی در رده‌های سنی به‌دنبال نفرات شایسته بودند و این مسأله منجر شد تا بازیکنان خوب، دغدغه‌ی این‌که از دید مربیان تیم ملی جا بمانند را نداشته باشند. من با تیم ملی جوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا 2012 ارومیه به عنوان سومی دست یافتم و این نخستین عنوان من در سطح ملی بود.

اما امسال دست به کار بزرگی زدید و در امیدهای آسیا به‌عنوان قهرمانی دست یافتید.
ما در بازی‌های امیدهای آسیا کار سختی پیش رو داشتیم. باید با همان تیم‌هایی بازی می‌کردیم که در ایران و در مسابقات جوانان آسیا در سال 2012 برابر آن‌ها به میدان رفته بودیم و به عنوان سومی در آسیا رسیده بودیم. آب‌وهوای میانمار هم خیلی شرایط خاصی داشت و این مسأله کمی بچه‌های تیم را اذیت می‌کرد، اما خوش‌بختانه در این مسابقات با تحمل همه‌ی سختی‌ها قهرمان شدیم و توانستیم پرچم کشورمان را در آسیا بالاتر از همه‌ی رقبا به اهتزاز درآوریم.

 

شرایط تیم‌های دیگر در این بازی‌های چگونه بود؟
تیم‌هایی مثل ژاپن، کره، چین تایپه، هند و قطر در این بازی‌های حضور داشتند که همگی در شرایط خیلی خوبی قرار داشتند. حتی تیم قطر بازیکنانی با ملیت صربستانی و از سایر کشورها به خدمت گرفته بود تا از این بازی‌ها با دست پر به خانه برگردد.

 

در این بین شما متکی به حمایت باشگاه گل‌گهر هم بودید یا این‌که رمز موفقیت شما تلاش و پشتکار بود؟
من نمی‌توانم منکر حمایت‌های باشگاه گل‌گهر شوم. حتی آقای شریف‌پور رییس هیات والیبال سیرجان همواره پی‌گیر مسائل مربوط به ما بود و همواره از ما پشتیبانی کرد؛ اما من هم زحماتی کشیده‌ام و تمرینات و روزهای سختی را پشت سر گذاشته‌ام. تا قبل از من، تنها آقای محسنی از جنوب‌شرق ایران به تیم ملی دعوت شده بود و دعوت شدن و ماندن در بین ملی‌پوشان هم شرایط خاص خودش را دارد. البته باید از حمایت‌های خانواده‌ام هم یاد کنم و آن‌ها را در این موفقیت‌ها دخیل بدانم.

 

والیبال ما در این سال‌ها پیش‌رفت خوبی داشته، در این خصوص چه صحبتی دارید؟
حضور مربیان خارجی و با دانشی هم‌چون «ولاسکو» یکی از دلایل این موفقیت‌هاست؛ هم‌چنین یکی از رموز موفقیت والیبال ما، حضور بازیکنان خارجی و باکیفیت در چند سال اخیر است. همه‌ی این‌ها در نهایت منجر شد تا بازیکنان ملی‌پوش ما در سطح فوق‌العاده‌ای قرار گیرند. لیگ والیبال ما نیز اکنون بین پنج تا شش لیگ برتر دنیا قرار دارد.

فصل بعد برای کدام تیم بازی می‌کنید؟
من با سایپا قراردادی دو ساله دارم، اما هنوز برای آینده تصمیمی نگرفته‌ام. با توجه به این‌که در شهریور ماه باید به هم‌راه تیم ملی در رقابت‌های والیبال امیدهای جهان در امارات شرکت کنم، تمام تمرکز و فکر ذهنم حضور موفق در اردوی تیم ملی و حضور در این مسابقات است.


صحبت پایانی.
جا دارد از حمایت‌های خانواده‌ام، باشگاه گل‌گهر سیرجان، شریف‌پور رییس هیات و تمام مربیانی که در چند سال اخیر برای من زحمت کشیده‌اند، تشکر و قدردانی کنم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار