تابناک: اولین مرکز رشد تخصصی هنر کشور در اصفهان با همکاری دانشگاه هنر اصفهان، شهرک علمی و تحقیقات ی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح شد.
کد خبر: ۴۸۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳ 17 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، مصطفی کیانی –سرپرست دانشگاه هنر اصفهان- صبح امروز (چهارشنبه) در مراسم افتتاحیه مرکز تخصصی رشد و گالری دانشگاه هنر اصفهان با بیان اینکه در کنار دانش‌بنیان و دانش‌محور باید پدیده هنربنیانی هم مطرح شود، اظهار کرد: امیدواریم در مسیر قدم گذاشتن بر مراکز رشد با مدیران اجرایی و وزارتخانه همکاری خوبی داشته باشیم.

وی افزود: دکتر مظفر سال‌ها برای ارتباط هنر با نهادهای گوناگون اصفهان تلاش کرد و توانست این مرکز رشد را راه‌اندازی کند.

سرپرست دانشگاه هنر اصفهان با بیان اینکه افتتاح مرکز رشد تخصصی هنر، ابتدای یک تفکر است، ادامه داد: جامعه پر از فارغ‌التحصیل هنر است و همیشه این دغدغه وجود دارد که دانشجویان دانش و هنر خود را به حرفه و شغل تبدیل کنند.

کیانی اضافه کرد: این یک دغدغه جهانی است و همه کشورها از جمله چین به شدت در این عرصه وارد شده است، پس باید به فکر آینده خود باشیم. در چند دهه اخیر رابطه فرهنگ و اقتصاد در کشور مطرح شده و باید آن را پیگیری کنیم.

وی تصریح کرد: رشد و توسعه این مرکز دغدغه ماست و با کمک نهادهای گوناگون به دنبال حمایت‌های مالی و معنوی برای رسیدن به اهداف خود هستیم.

همچنین معاون پژوهشی دانشگاه هنر اصفهان با بیان اینکه امروز اولین مرکز تخصصی رشد هنر در ایران است، گفت: دانشگاه هنر اصفهان موفق شد در کنار آموزش و پژوهش در حوزه فن آفرینی هم کارآمد باشد.

مرضیه پیراوی ونک افزود: مرکز تخصصی رشد هنر بر اساس توافق دانشگاه هنر اصفهان با شهرک علمی و تحقیقاتی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شکل گرفت و بر اساس آن یک ساختمان چهار طبقه با 20 واحد تعبیه شد.

وی ادامه داد: دو شرکت و هشت هسته پژوهشی در این مرکز به کار مشغولند. دو شرکت نگارگران شهر که در حوزه توریست تجربی کار می‌کنند و شرکت حامی رسانه در حوزه انیمیشن و تبلیغات شهری کار می‌کند. هسته‌ها نیز در حوزه‌هایی همچون فرش، سرامیک و معماری کار می‌کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه هنر اصفهان اضافه کرد: در اسفند 92 ایده مرکز رشد شکل گرفت و در دی‌ماه سال 93 جلسه مصاحبه و دکتری داوری شرکت‌ها و هسته‌ها برگزار شد و در نهایت در اردیبهشت 94 شرکت‌ها و هسته‌ها در ساختمان جلای گرفتند.

وی افزود: امروز افتتاح گالری دانشگاه هنر اصفهان نیز هست که در آن نمایشگاه دائمی دستاوردهای اساتید و دانشجویان در آن به نمایش گذاشته می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار