نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه به ملاحظات زیست محیطی در جریان جذب سرمایه‌گذار برای برداشت معدنی از دریاچه نمک قم شد.
کد خبر: ۴۸۹۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۲ 06 September 2017
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد با اشاره به صحبت‌های مطرح شده برای جذب سرمایه‌گذار در دریاچه نمک قم اظهار کرد: مشکلات زیست محیطی قم جدی است و به این موضوع نباید نگاه ساده‌ای داشت.

وی افزود: دریاچه نمک هم یک ثروت غنی برای استان است و هم می‌تواند منشأ مشکلات باشد و به همین دلیل باید در برداشت نظارت داشته باشیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برداشت از دریاچه نمک باید با محدودیت‌های خاصی صورت بگیرد و چارچوب داشته باشد، گفت: در حال حاضر حقابه مورد نیاز دریاچه نمک تأمین نمی‌شود و برداشت بدون چارچوب از دریاچه ممکن است خطراتی را برای شهر قم به وجود بیاورد.

وی با اشاره به روش‌های مختلف برداشت مواد معدنی از دریاچه نمک اظهار کرد: ممکن است سرمایه‌گذاری مسیری را گود کند که هر چه آب هست برود آنجا و دیگر نقاط دریاچه خشک شده و ریزگرد نمکی تشکیل شود و ممکن است با دست‌خورده شدن بخش‌هایی از سطح دریاچه، توفان‌ها ریزگردهای نمکی را ایجاد کنند.

حجت الاسلام ذوالنور با تأکید بر لزوم محدود کردن فعالیت سرمایه‌گذار در این زمینه گفت: باید برای سرمایه‌گذار تکلیف کنیم یا به صورت سطحی از یک موضع بردارند یا محدودیت‌های خاص داشته باشند چرا که اگر به عهده سرمایه گذار بگذارید هر طور راحت‌تر است کار می‌کند و به مسائل زیست محیطی توجه لازم نمی‌کند.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان قم در پاسخ به وی گفت: سرمایه گذاری در دریاچه نمک یک سال فرصت مطالعاتی دارد.

احمد ذاکری با اشاره به تلاش‌هایی که برای جذب سرمایه‌گذار در این زمینه شده افزود: هر اقدامی اگر بخواهد در دریاچه نمک صورت بگیرد حتماً بر اساس بسته زیست محیطی انجام خواهد شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار