عطر معنویت در ربیع القرآن
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز از دعوت از 3 قاری ممتاز بین المللی و برگزاری بیش از 30 محفل انس با قرآن در این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۹۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴ 17 June 2015
به گزارش تابناک – البرز: حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صالحی ظهر امروز در نشست خبری به تشریح برنامه‌ها و دستاوردهای اوقاف و امور خیریه استان البرز پرداخت.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در ابتدا با اشاره به حضور پرشکوه مردم ایران در مراسم تشییع 175 شهید غواص و 100 شهید گمنام گفت: بار دیگر شاهد بودیم که مردم ایران قیامی بزرگ در دفاع از اصول و آرمان‌های اسلام و انقلاب انجام دادند.
وی تصریح کرد: حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع این عزیزان بار دیگر به دشمنان ثابت کرد که ملت ایران چه با دست‌های بسته و چه با دست‌های باز هرگز در برابر قدرت‌های زورگو و دشمن متجاوز سر تعظیم فرود نمی‌آورند.
صالحی تصریح کرد: به واقع می‌توان گفت که ام‌القرای اسلام روز گذشته شاهد قیام باشکوهی بود و کسانی که توفیق حضور در این مراسم را از دست دادند به طور قطع خسارت زیادی متحمل شدند.
صالحی در ادامه با اشاره به دستاوردهای اداره اوقاف استان البرز گفت: در بهار امسال شاهد اجرای طراحی با عنوان سوگواره نبوی بودیم که به تصدیق و تائید مردم و دستگاه‌های نظارتی یکی از بهترین برنامه‌های فرهنگی بوده و برای نخستین بار در استان البرز این طرح موفق به جذب بیش از 120 هزار گردشگر شد.
وی ادامه داد: اجرای این برنامه دستاوردی بزرگ برای استان البرز بود و پیرو آن اداره کل اوقاف استان البرز در بین ادارات دیگر اوقاف عنوان برتر کشور را کسب کرد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز تصریح کرد: امسال نیز برنامه‌های متنوع بسیاری داریم که محوریت آن تحقق تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان به قطب‌های فرهنگی است.
صالحی اظهار داشت: در این راستا طرح‌هایی از جمله راه‌اندازی و توسعه خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه را داریم که این خیمه‌ها در ایام ماه مبارک رمضان با حضور مبلغان مذهبی اقدام به اجرای برنامه‌های فرهنگی مذهبی و پاسخگویی به شبهات دینی مردم می‌کنند.
وی گفت: همچنین برای ایام تابستان طرح نشاط معنوی با هدف غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در بقعه 12 امامزاده در استان البرز اجرا می‌شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز افزود: همچنین در حوزه ترویج فرهنگ وقف دستاوردهای خوبی داشتیم که ثمره آن ثبت 10 وقف جدید از ابتدای سال در استان البرز است.
صالحی گفت: بیشتر نیاز واقفان مربوط به کمک هزینه درمانی و تحصیلی نیازمندان، هزینه زندگی ایتام اناث به شهرستان کرج تا زمان ازدواج ساخت مسجد و حسینیه است.
وی در ادامه به ویژه برنامه‌های اوقاف در ایام ماه مبارک رمضان اشاره  کرد و گفت: در کنار برگزاری خیمه‌های معرفت برنامه‌های فرهنگی متعددی در بقاع متبرکه استان و امامزاده‌ها اجرا می‌شود که در این زمینه از 30 مبلغ مذهبی خارج از استان و مبلغان بومی استفاده می‌کنیم.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز بیان داشت: همچنین در این ایام بیش از 20 محفل انس با قرآن در البرز برگزار می‌شود که برای این منظور از قاریان ممتاز بین‌المللی ایرانی و خارجی از جمله رضا جمعه منصور، علی محمود شمیث و عادل الباز دعوت شده است .
وی در پایان از رسانه‌ها خواست تا در اجرای اهداف معنوی و فرهنگی اوقاف از جمله ترویج فرهنگ وقف و جذب مردم به اماکن متبرکه این اداره کل را همراهی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار