تابناک: بیش از یک‌هزار نفر از دختران اصفهانی در اقدامی جالب توجه در آستانه ماه مبارک رمضان، یک‌صدا مولا و مقتدای خود حضرت ولی‌عصر (عج) را صدا زدند.
کد خبر: ۴۹۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷ 18 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس ، هر ساله در آستانه ماه مبارک رمضان فعالیت‌های متنوعی که عمدتا مرتبط با گفتمان‌سازی مهدویت در جامعه کنونی است، صورت می‌گیرد اما امسال حرکتی نو از سوی یک‌هزار نوجوان و جوان دختر اصفهانی و عضو گروه فرهنگی فانوس انجام شد که در نوع خود بسیار جالب توجه بود.

حرکت کاروان‌گونه‌ امروز گروه فرهنگی فانوس با حضور یک‌هزار نفر از دختران روزه‌دار که ندای «یا مهدی ادرکنی» سر می‌دادند، جلوه شهر اصفهان را در آستانه ماه مبارک رمضان به سمت و سوی مهدویت تغییر داد.

اعظم عادل، عضو شورای مرکزی گروه فرهنگی فانوس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس پیرامون تشریح اقدام اخیر اظهار کرد: گروه فرهنگی فانوس در تابستان سال 1384 و برای تشکیل جلسات و برنامه‌هایی با رویکرد مذهبی و ویژه دختران با مدیریت حجت‌الاسلام داستان‌پور از روحانیون خوشنام اصفهان آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: محوریت برنامه‌های ثابت گروه فانوس، برای دختران جوان و نوجوان است و بر همین اساس با توجه به تنوع برنامه‌ها و همچنین اثربخشی گفتمان‌ها در طول سال‌های گذشته بر تعداد مخاطبان گروه افزوده شده و هم‌اکنون تعداد حاضران در همایش‌های هفتگی این گروه بالغ بر یک‌هزار نفر است.

عضو شورای مرکزی گروه فرهنگی فانوس افزود: این جلسات و سایر برنامه‌های گروه فانوس با هدف افزایش معرفت دینی و با دغدغه‌ اعتلای سطح معرفتی دختران شهر اصفهان در طول 10 سال گذشته به صورت مستمر برگزار می‌شود و اکنون در اقدامی دیگر در آستانه ماه مبارک رمضان، وجود یک دغدغه مشترک، موجب شد تا در یک قرار مهدوی، یاد امام غایبمان را در شهر زنده کنیم.

وی در توضیح هدف گروه فرهنگی فانوس از این اقدام تصریح کرد: براساس آموزه‌های دینی خود معتقدیم که ظهور مولا و مقتدایمان حضرت حجت (عج) انجام نمی‌شود مگر آنکه شیعیان حقیقتا و از هویدای دل و باطن خود طالب ظهور آن امام همام باشند و برای بهبود این مطالبه در تمام سطوح جامعه، گام بردارند.

عادل در تشریح اقدام امروز گروه فرهنگی فانوس گفت: در ابتدای امر اعضای گروه فرهنگی فانوس براساس وعده قبلی امروز را روزه گرفته‌اند، سپس در سالن اهل‌بیت اصفهان تجمع کرده و پس از سخنرانی حجت‌الاسلام داستان‌پور، به صورت کاروانی و در حالی که پلاکاردهایی با محتوای گفتمان مهدویت و شعارهایی درباره حضرت ولی‌عصر(عج) همچون یا مهدی ادرکنی در دست دارند، به سمت حسینیه جوادالائمه‌(ع) خیابان حافظ حرکت و در آنجا به نیت تعجیل امام زمان‌(عج)، نماز امام زمان(عج الله) اقامه می‌کنند.

وی در پایان بار دیگر تاکید کرد: این یک قرار مهدوی میان دختران فانوسی است، قراری که می‌خواهیم با آن قدمی برداریم در راه ظهور امام زمان(عج) و امروز را روزه گرفتیم تا خاضعانه ظهورش را از خدا بخواهیم و تنها برای او خدا را صدا بزنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار