نمایشگاه تولیدات مددجویان خودکفا شده از 25 تا 31 شهریور ماه جاری در نمایشگاه های بین المللی تبریز آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۴۹۴۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸ 16 September 2017
به گزارش تابناک تبریز، مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی هدف از برپائی نمایشگاه تولیدات مددجویان را معرفی و ارائه خدمات کمیته امداد و در رأس آن توانمندی مددجویان در بخش اشتغال و خودکفایی برشمرد.
محمد کلامی با بیان اینکه 60 طرح خودکفایی کمیته امداد استان در این نمایشگاه شرکت دارند، افزود: کفش، لباس، بدلیجات، عرقیات گیاهی، تابلو فرش، مواد غذایی، خشکبار، جواهرسازی و گل سازی از جمله طرح هایی هستند که در این نمایشگاه برای فروش عرضه می شود.
وی با بیان اینکه طرح های خودکفایی محصولات تولیدی خود را برای فروش در این نمایشگاه عرضه می کنند، اظهار کرد: نمایشگاه با رویکرد عرضه و فروش تولیدات مددجویان خودکفا شده در رده مشاغل خرد و خانگی برپا می شود.
کلامی با تاکید به اینکه اشتغال زایی برای مددجویان می تواند آنها را به نیروهای مولد تبدیل کند، گفت: اشتغال پایدار مددجویان زمینه ساز توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت است و سبب خروج آنها از چرخه حمایتی می شود.
وی برگزاری کلاس های آموزشی، معرفی افراد واجد شرایط به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، ارائه مشاوره های شغلی، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه، نظارت مستمر بر حسن اجرای طرح های اشتغال، ارائه آموزش های تکمیلی در حین اجرای طرح های اشتغال، بازاریابی و فروش تولیدات طرح های خودکفایی با قیمت مناسب را از دیگر برنامه های کمیته امداد برای اشتغال مددجویان عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، بیش از 115 هزار نفر در قالب 63 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی است و در سال گذشته بیش از سه هزار و 400 خانوار کمیته امداد استان خودکفا شده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار