مدیرکل اوقاف وامور اخیریه استان فارس گفت: به مناسبت ماه محرم، سوگواره بصیرت عاشورایی دربیش از 400 بقاع متبرکه استان فارس برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۹۶۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱ 20 September 2017
تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام سید عباس موسوی  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از 70 درصد نیات موقوفات مربوط به عزاداری، روضه‌خوانی و تعزیه حضرت سیدالشهداء (ع) است و در آئین سوگواره بصیرت عاشورایی نیز 400 مُبلّغ که 200 نفر بومی و مابقی از قم عازم فارس خواهند شد، به شهرها و روستاهایی که از قبل تعیین شده‌اند در این ماه اعزام می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین روز از ماه محرم و نیز تجمع بزرگ لبیک یا حسین (ع) همزمان با سالروز ورود کاروان ابا عبداالله‌الحسین (ع) به صحرای کربلا با حضور هیئات مذهبی از خرامه، داریون و دودج در آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع)، ازجمله برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی است.

این مسؤول تصریح کرد: تجمع رهروان زینبی با حضور 3 هزار بانوی بسیجی و طلبه در سالروز ورود اسراء شام و نیز خطابه حضرت زینب (س) در روز سه‌شنبه یازدهم مهرماه در حرم مطهر حضرت سید علاء‌الدین حسین (ع) و نیز آئین سخنرانی، مداحی و روضه‌خوانی از دیگر برنامه‌های در دست اجرا است.

موسوی بیان داشت: برپایی خیمه معرفت حسینی در حرم مطهر سید علاء‌الدین حسین (ع)، اجرای امینانه نیات وافقان در راستای نحوه کمک‌رسانی، مساعدت به هیئات مذهبی در مساجد، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی در ایام ماه محرم در فارس انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: اعزام افرادی که تاکنون به مشهد مقدس و کربلای معلی مشرف نشده‌اند، اجرای طرح آرامش بهاری، مشاوره به خیّران بر اساس اولویت نیازهای استان و توزیع 500 بسته تحصیلی در قالب طرح مهر تحصیلی از دیگر فعالیت‌های اداره‌کل اوقاف وامور خیریه فارس است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار