معاون فرهنگی اوقاف فارس با اشاره به اعزام ۴۰۰ مبلغ بومی و غیربومی در ایام محرم به نقاط مختلف این استان گفت: اعزام این مبلغان از فردا در حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) شیراز آغاز می‌شود.
کد خبر: ۴۹۷۲۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰ 21 September 2017
تابناک فارس به نقل از ایکنا: حجت الاسلام سید میثم حسینی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس  گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم الحرام و برپایی خیمه عزای حسینی ویژه برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی در غالب برنامه‌های عزاداری دهه اول محرم در بقاع متبرکه، مساجد، امامزادگان،حسینیه و تکایا و نقاط مختلف شهر شیراز برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حسینی افزود: در راستای اجرای برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی ۲۰۰ روحانی مبلغ در قالب طرح اعزام مبلغ از روز پنج‌شنبه، ۳۰ شهریور به استان فارس و شهر مقدس شیراز اعزام می‌شوند.

وی در خصوص فعالیت این مبلغان بیان کرد: این مبلغان با عزیمت به نقاط محروم استان فارس نسبت به اجرای برنامه‌های عزاداری و روضه خوانی سیدالشهدا(ع) و اجرای نیات واقفین خیراندیش و برپایی خیمه‌های معرفت دینی، ارائه خدمات رایگان متنوع فرهنگی مذهبی به زائران و بقاع متبرکه و عزاداران امام حسین(ع) می پردازند.

حسینی ادامه داد: همچنین این مبلغان تا پایان دهه اول محرم و روز عاشورا از نقاط مختلف در محل های تبلیغی حضور خواهند داشت و پس از اجرای ویژه برنامه‌های عزاداری و شام غریبان اباعبدالله‌الحسین (ع) به شهر مقدس قم باز می‌گردند.

معاون فرهنگی اوقاف فارس یادآور شد: استان فارس از جمله استان‌هایی است که در ایام محرم و صفر و شهادت ائمه اطهار بیشترین تعداد اعزام مبلغ را به خود اختصاص می‌دهد که علاوه بر این تعداد مبلغ غیر بومی در حدود ۲۰۰ مبلغ بومی از روحانیون متخصص و مسلط به احکام و امور دینی اداره‌کل اوقاف استان فارس را در اجرای برنامه‌ها یاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه حضور مبلغین فرصتی مغتنم برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی است، گفت: حضور مبلغان و وجود این تعداد مبلغین در استان فارس با ظرفیتی گسترده برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی است و فرصتی مغتنم برای تعالی روحیه معنوی و ایمان انسان‌ها است.

حسینی در پایان گفت: مراسم استقبال از این مبلغین در محل حرم مطهر علی‌بن حمزه(ع) با حضور مدیران و مسئولین اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان فارس در روز پنج شنبه برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار