عضو کانون تخصصی مهدویت قم با بیان اینکه انتظار در فرهنگ دینی به معنی چشم به راه حکومت مهدوی است، گفت: ویژگی منتظران ظاهری ساده‌لوحی و متزلزل بودن است.
کد خبر: ۵۰۲۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲ 02 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام محمد‌امین بالا‌دستیان در دومین جلسه از یازدهمین دوره همایش کشوری 313 یار موعود که با موضوع انتظار و وظایف منتظران صبح امروز در تالار وحدت شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در فرهنگ دینی انتظار به معنی چشم به راه حکومت مهدوی است.

عضو کانون تخصصی مهدویت قم ادامه داد: همه ائمه از 1400 سال پیش بشارت حضرت مهدی را داده‌اند که جهان را سراسر عدل و داد می‌کند و قیام کننده‌ای است که در دوران غیبتش مردم باید انتطار ظهورش را بکشند و د رهنگام ظهور اطاعتش می‌کنند.

وی تصریح کرد: وقتی حضرت حجت‌بن‌الحسن عسگری ظهور کند تورات و انجیل اصلی را با خود به همراه می‌آورد و حضرت عیسی مسیح پشت سر او به نماز می‌ایستد به همین دلیل بیشتر غیر مسلمان‌ها به یاری او می‌شتابند.

بالادستیان تاکید کرد: منتظران 2 دسته هستند و هر کدام دارای شرایطی، منتظران واقعی دارای بینش و بصیرت هستند و معرفت لازم را در شناخت و یاری امام مهدی(عج) دارند همانند ٧٢ شهید دشت کربلا که منتظر واقعی امام عصر خویش بودند.
 
این استاد حوزه علمیه ادامه داد: دسته دیگر منتظران ظاهری هستند همانند مردم کوفه که فقط به صورت زبانی عنوان کردند ما یاری امام حسین(ع) خواهیم کرد، اما در عمل با وی همراه  نبودند

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق‌(ع)، اضافه کرد: به‌خدا قسم قرار بوده این امر(اشاره به ظهور حضرت حجت(عج)) سه بار  از نزدیک اتفاق بیفتد، ولی به علت اینکه شما مردم اسرار ائمه‌(ع) را افشا کردید خداوند ظهور را به تأخیر انداختند.

بالادستیان ویژگی دیگر یاران را هزینه‌پردازی و اقدام به موقع دانست و گفت: در روایات از ششمین پیشوای شیعیان داریم که وقتی به سهل خراسانی گفت به درون تنور برو امتناع ورزید، اما در همان زمان هارون رقی بدون درنگ درون تنور پر از آتش رفت و امام جعفر صادق(ع) گفت اگر پنج نفر همانند این یار می‌داشتم قیام می‌کردم و پنجمین مرحله داشتن ثبات قدم است که این ویژگی منتظران در زمان غیبت است که در راه امام غایب همچنان ثابت قدم برسر دین، ایمان، عهد و پیمان بمانند.

عضو کانون تخصصی مهدویت قم ویژگی منتظران ظاهری را ساده لوحی و متزلزل بودن دانست.

گفتنی است، در پایان این مراسم حجت‌‌الاسلام محمد‌امین بالادستیان به پرسش، پاسخ و سوالات مهدوی مخاطبان پرداخت و پایان بخش برنامه‌های تالار وحدت نوحه‌خوانی بود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار