در اتفاقی نادر گوساله‌ای با دو سرچسبیده به هم در روستای اشتلق علیا از توابع بخش مرکزی شهرستان بستان آباد متولد شد.
کد خبر: ۵۰۲۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱ 03 October 2017
 داوود ملکی دامپزشک این گوساله با بیان اینکه در پی گزارش سخت زایی گاوی در روستای اشتلق علیا همراه با گروه متخصص سه نفری به این منطقه اعزام شدیم، اظهارکرد: گروه پزشکی ضمن استقرار در محل جوانب کار برای زایمان طبیعی گاو را بررسی کرد.

وی افزود: چون این گاو دچار سخت زایی شده بود، گاو را برای زایمان طبیعی آماده کردیم که سرانجام با گذشت یک ساعت تلاش، گاو زایمان طبیعی کرد که خوشبختانه حال عمومی این گوساله طبیعی است و نیاز به مراقبت دارد.

حسین لطفی دامپزشکی که تلقیح مصنوعی برای این گاو انجام داده بود نیز گفت: این گاو و گوساله متعلق به حمزه ارشدی است که با مجوز رسمی به فعالیت دامداری در این روستا مشغول می‌باشد.

حسین بهداد مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی نیز با تأیید خبر تولد گوساله با دو سر به هم چسبیده در بستان آباد گفت: علل تولد گوساله‌ی دوسر در روستای اشتلق علیا از توابع بخش مرکزی شهرستان بستان‌آباد، جهش ژنتیکی است.

وی افزود: دلیل این اتفاق نادر، جهش ژنتیکی است که  در اغلب موارد مشابه، حیوان متولد شده، با فاصله کمی بعد از تولد، تلف می‌شود و  این نوع تولدها، بیماری محسوب نمی شود و این اتفاق نادر به دلیل جهش ژنتیکی مشاهده می شود.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :