مهدی تنباکو زاده در بازدید از نمایشگاه نمونه کالاهای قاچاق شناسایی و جمع آوری شده توسط دایره قاچاق بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان، با بیان اینکه کشف و جمع آوری انواع وسایل سرو مشروبات الکلی یکی از بزرگ‌ترین اقدامات صورت گرفته است، اظهار داشت: در بازرسی از اصناف اجناسی از این دست در قالب کامیون‌های ۱۰ و ۲۰ تنی جمع آوری شده است که به صورت قاچاق وارد استان شده بود.
کد خبر: ۵۰۴۷۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۰ 21 June 2015
مهدی تنباکو زاده در بازدید از نمایشگاه نمونه کالاهای قاچاق شناسایی و جمع آوری شده توسط دایره قاچاق بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان، با بیان اینکه کشف و جمع آوری انواع وسایل سرو مشروبات الکلی یکی از بزرگ‌ترین اقدامات صورت گرفته است، اظهار داشت: در بازرسی از اصناف اجناسی از این دست در قالب کامیون‌های ۱۰ و ۲۰ تنی جمع آوری شده است که به صورت قاچاق وارد استان شده بود.

تولید لباس‌ها با تصاویر مستهجن در تولیدی‌های زیر زمینی کشور

وی جمع آوری لباس‌هایی منقش به تصاویر نامناسب از سطح عرضه را از دیگر اقدامات دایره قاچاق بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان دانست و افزود: باید توجه داشت که بسیاری از این اجناس در تولیدی‌های زیرزمینی و توسط صهیونیست‌ها در کشور تولید می‌شود و برخی نیز از کشورهای دیگر وارد می‌شود.

مسئول اداره قاچاق بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه وجود برخی قرص‌هایی برای رفع مشکلات جنسی در سطح عرضه دارویی استان به چالشی بزرگ تبدیل شده است، اضافه کرد: ۹۹ درصد از این قرص‌ها ضرر دارد و با قیمت‌های کلان نیز به فروش می‌رسد و با توجه به افزایش بی رویه فشار خون منجر به مرگ افراد می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد کالاهای قاچاق در سطح داروهای مواد مخدر نیز افزایش یافته است، افزود: برای نمونه متادون که نوعی مخدر است به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود و بسیار خطرناک است.

تنباکو زاده با اشاره به اینکه برخی از داروها و قرص‌هایی که به واسطه تبلیغات ماهواره‌ای در خصوص ریزش مو، افزایش و یا کاهش وزن نیز قاچاق بوده و برای مصرف کنندگان مضر است،‌ادامه داد: همچنین برخی از داروهایی که برای افزایش حجم عضلات صورت و یا مکمل‌هایی که در بدن‌سازی مصرف می‌شوند و نشان خارجی دارند تولید داخل است و استاندارد نیست.

روغن «توتال» تقلبی است

وی با بیان اینکه روغن «توتال» در حال حاضر به صورت تقلبی در کشور تولید می‌شود، گفت: این نوع روغن به صورت گسترده از سطح بازار جمع آوری شده است.

مسئول اداره قاچاق بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با ایشاره به اینکه آب میوه‌هایی که روبروی بیمارستان‌ها به فروش می‌رسد اغلب تاریخ گذشته است،‌افزود: همچنین پودرهای شربت عرضه شده در سطح بازار همه شیمیایی است و جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه آدامس‌های خارجی از جمله «تریدنت» دارای درصدی از الکل است،‌ افزود: این آدامس‌ها به صورت قاچاق وارد شده و محرک هست.

تنباکوزاده با اشاره به ورود گوشی‌های فله‌ای از چین به کشور افزود:‌این گوشی‌ها در ایران بسته بندی شده و به قیمت کالای اصلی به فروش می‌رسد.

وی در خصوص اقلام سلامت محور نیز گفت: سس‌های گوجه خارجی هیچگونه استانداردی ندارد و سالم نیست و بسیاری از آنها دارای مشکلات مصرفی است.

مسئول اداره قاچاق بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر تنباکوی «الواحه» عربستان در کارگاهی در دولت آباد اصفهان تولید می‌شود و به عنوان تنباکوی امارات به فروش می‌رود که سرطان زا است،‌ افزود: این محصول برچسب امنیتی نیز دارد و به عنوان اصل به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه بسیاری از اقلام فرهنگی مستهجن به منظور مصرف در ایران تولید می‌شوند،‌ اضافه کرد: این اقدام در راستای نابودی فرهنگ اصیل ایرانی برنامه‌ریزی شده است.

فروش سیگارهای سرطان زا با قیمت ۳۰ هزار تومان

تنباکو زاده در ادامه با اشاره به جمع آوری سیگارهای مخصوص خانم‌ها در اصفهان نیز بیان داشت: این سیگارها حامل سرطان و تحریک کننده است و هر بسته آن به قیمت ۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی در ادامه با بیان اینکه مقابله با مصرف قلیان به ویِژه در رستوران‌های حاشیه شهر در دستور کار قرار گرفته است،‌ ادامه داد: ما بر فعالیت رستوران ها در حاشیه شهر نظارت جدی داریم.

مسئول اداره قاچاق بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر سیگار بیشترین کالای قاچاق جمع آوری شده است، ابراز داست: ۳۵۰ نوع سیگار غیر مجاز در استان جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه تنباکو دومین کالای قاچاق استان اصفهان است ،افزود: لوازم آرایشی بهداشتی نیز در رتبه بعدی قرار دارد که از سطح بازار جمع آوری می‌شود.

تنباکو زاده ادامه داد : کالاهای سلامت محور و دارویی نیز به شدت افزایش یافته است که در خارج از داروخانه‌ها به فروش می‌رسد که دراین بین داروهای چاقی و لاغری و جنسی بیش از سایر داروها به چشم می خورد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار