سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: باید نقش نظارتی بر مدارس غیر دولتی را افزایش داد زیرا بعضی از مدارس شهریه مصوب را دریافت نمی کنند و بیش از آن مقدار از والدین به عنوان شهریه پول می گیرند.
کد خبر: ۵۰۵۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶ 09 October 2017
به گزارش تابناک : برنامه "صبح و گفت وگو" رادیو گفت وگو در بخش نخست با موضوع شهریه مدارس غیر انتفاعی ، با حضور حسن مسعودی مدیرکل مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش و دکتر حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی روانه آنتن شد.

حسن مسعودی در آغاز با اشاره به دائمی شدن قانون تاسیس و اداره مراکز آموزش و پرورش غیر دولتی در سال قبل، گفت: در این قانون تصریح شده است شورای سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت مرکزی برای این مدارس تعریف کند. از جمله وظایفی که برای این شورا در قانون تعریف شده، آن است که باید الگوی تعیین شهریه را تصویب و ابلاغ کند.

وی افزود: در الگوی تعیین شهریه، مشخص شده است شهریه مدراس بر چه اساسی باید تعیین شود. به عنوان مثال سطح آموزشی و پرورشی مدرسه، فعالیت های فوق برنامه، تجهیزات و فضای مدرسه و سطح منطقه ای مدرسه.

مدیر کل مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش درباره منابع مالی نیز اظهار کرد: منابع مالی مدرسه نیز در همین قانون تعریف شده است. البته کمک های مردمی نیز وجود دارد اما موسسات آموزشی غیر انتفاعی سراغ این موضوع نمی روند زیرا در قانون، منابع مالی آنها تعریف شده است. همچنین در قانون، چیزی با عنوان خدمات ویژه برای دریافت شهریه از اولیا وجود ندارد.

دکتر حمایت میرزاده در ادامه آنچه در حوزه مدارس غیر دولتی به مجلس مربوط است، وضع قانون است، گفت: قانون اجازه مشارکت بخش خصوصی در مسائل دولتی را داده است. بنابراین فعالیت مدارس غیر دولتی مجوز قانونی دارد. در همین راستا نیز برای اداره مدارس غیر دولتی قانون دائمی را تصویب کرد.

وی با تاکید بر اینکه مجلس وظیفه نظارت بر اجرای قانون تاسیس و اداره مراکز آموزشی غیر دولتی را دارد، خاطرنشان کرد: بنده به نمایندگی از مجلس در شورای مرکزی نظارت بر مدارس غیر دولتی کشور که در وزارت آموزش و پرورش مستقر است، حضور دارم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به مشکلات اشاره کرد و عنوان داشت: یکی از مشکلات عدم اختصاص بودجه به آموزش و پرورش بر اساس عملکرد است. بنابراین آموزش و پرورش همیشه با کسری بودجه مواجه است و نتوانسته است نیازها را برطرف کند. 

وی تاکید کرد: باید نقش نظارتی بر مدارس غیر دولتی را افزایش داد زیرا بعضی از مدارس شهریه مصوب را دریافت نمی کنند و بیش از آن مقدار از والدین به عنوان شهریه پول می گیرند. 






منبع : رادیو گفت و گو 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار